Witajcie!

Na pewno pamiętacie, że w tym tygodniu zajmujemy się „Ekologią”. Czy pamiętacie, co to jest „ekologia”? Spróbujcie opowiedzieć to własnymi słowami.

Teraz czas na kilka pytań:

-Czy widzimy powietrze?

-Czy powietrze ma kolor?

-Czy powietrze możemy złapać?

(Powietrze jest bezbarwne, nie możemy go złapać).

-Czy powietrze zawsze jest czyste? (Nie).

Powietrze jest zanieczyszczane w różnorodny sposób. Czy potraficie powiedzieć w jaki sposób? (Dym z kominów fabryk, domów, samochody).

Kochane dzieci! Każdy z nas może dbać o przyrodę, która nas otacza. Zapraszam do zabawy z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc

Zabawa matematyczna „Liczę i słyszę”.

Wybieramy wraz z dzieckiem klocki, które będziemy przeliczać w czasie zabawy. Rodzic wrzuca określoną liczbę klocków do pojemnika (plastikowe pudełko). Zadaniem dziecka jest ułożyć przed sobą taką ilość klocków jaką rodzic wrzucił do pudełka. Dziecko uważnie słucha ile klocków wrzucono do pudełka. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Teraz czas na kilka zabaw:

  • Zgadnij jaki to za odgłos?

Wraz z dzieckiem przygotowujemy kilka przedmiotów z różnego materiału (butelki, kubeczki plastikowe, foliowe woreczki, papier lub gazetę, drewniane, plastikowe klocki). Dziecko ogląda przedmioty, przysłuchuje się odgłosom które wydają np. uderzamy drewnianym klockiem o drugi klocek, zgniatamy plastikową butelkę itp. Prosimy dziecko aby odwróciło się. Zadaniem rodzica jest zaprezentowanie odgłosów jakie wydają wybrane przedmioty-dziecko odgaduje jaki to odgłos np. plastikowy kubek, drewniane klocki, kartka papieru…

 

  • Wyścig

Przygotowujemy kawałek papieru lub tasiemki, może być lekki wacik. Wyznaczamy linię startu i mety na podłodze lub stoliku. Zadaniem dziecka jest dmuchanie na kartkę, tasiemkę lub inny dowolny przedmiot tak, by dotarł do mety.

 

 

  • Zabawa ruchowa: ,,Ziemia, woda, powietrze”.

Dziecko stoi zwrócone twarzą do rodzica:

Na hasło: Ziemia-dotyka dłońmi podłogi, przykucając jednocześnie Na hasło: Woda-chwyta dłońmi za kolana

Na hasło: Powietrze-wskazuje przestrzeń nad głową

Można podawać polecenia w różnej w różnej kolejności, aby urozmaicić tok zabawy.

 

Dla chętnych

 

Praca plastyczna.

Narysuj uśmiechniętą planetę Ziemię. W jaki sposób możemy dbać o naszą planetę? (Sadzimy drzewa, kwiaty, segregujemy odpady). Zapraszam do miłej zabawy!

 

 

ZABAWY Z BALONAMI-SPOSÓB NA NUDĘ

1. „BALONIKOWE RYTMY”- dorosły wyklaskuje dany rytm, dziecko odtwarza ten rytm uderzając w balonik.

2. „LATAJĄCY BALONIK”- dziecko próbuje jak najmocniej dmuchać balonik, tak aby balon się unosił.

3. „BALONIK DO CELU”- kopanie balonika w taki sposób, aby trafił do bramki np. zrobionej z obręczy opartej o ścianę.

4. „JAKI JEST BALONIK”- dziecko przy pomocy osoby dorosłej stara się wymienić jak najwięcej cech przedmiotu: kolor, wielkość, ciężar.

5. „KTÓRY BALON ZNIKA?”-zabawa rozwijająca spostrzegawczość, utrwalająca znajomość kolorów. Osoba dorosła zakrywa/chowa jeden balonik. Dziecko musi zgadnąć, który balonik zniknął.

6. „BALONOWE RODZINKI”- tworzenie zbiorów baloników, np. wg koloru, wielkości lub kształtu balonika.

7. „GDZIE JEST BALONIK?”-określanie położenia balonika względem np. stolika. „Pod, za nad, obok ”

8. „MÓJ BALONIK”- zabawa kreatywna. Dorysowywanie flamastrem minki, określenie czy jest to minka wesoła czy smutna.