ŚRODA 07.04.2021r.
Temat dnia: Bez wody nie ma życia
-
Dzień dobry. Witam Was serdecznie. Zaczynamy od rytmicznej rozgrzewki.
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
-
Rozwiążcie zagadkę:
Służy do mycia, służy do picia.
Bez niej na Ziemi nie byłoby życia. (woda)
-
Zamieńcie się w Badaczy Wody. Nalejcie wodę do przeźroczystej szklanki.
-
Obejrzyjcie wodę, powiedzcie jaki ma kolor i kształt? (nie ma koloru ani kształtu, przyjmuje kształt naczynia w jakim się znajduje).
-
Powąchajcie wodę i powiedzcie jaki ma zapach? ( nie ma zapachu).
-
Napijcie się wody i powiedzcie jaki ma smak? (nie ma smaku).
-
Posłuchajcie opowiadania o znaczeniu wody. Potrzebne ilustracje znajdziecie w załączniku 1. Rodzic czyta opowiadanie ilustrując je obrazkami.
Woda:Jestem woda, mokra pani, jestem w morzu, jestem w bali i w jeziorze i w strumyku, mokrych kropel mam bez liku!
Rodzic:Wodo, wodo mokra pani, przecież wszyscy ciebie znamy, małych kropel mnóstwo masz, które chętnie wszystkim dasz!
Kwiatek: Jestem kwiatek kolorowy, uśmiechnięty, piękny, zdrowy, o urodę swoją dbam, kiedy wodę co dzień mam!
Żabka: Jestem żabka zielona, do wody skoczyć gotowa, woda, woda kochana, chlapię się w niej od rana!
Ryba: A ja jestem ryba, która w wodzie pływa, która w wodzie żyje, nie tylko ją pije!
Dąb: Jestem dąb prastary, mam dużo liści i mocne konary, ale siłę, moc i szyk, daje mi wody duży łyk!
Dzieci: A my małe przedszkolaki koła, płetwy mamy, ale tylko w czystej wodzie chętnie popływamy!
Woda: Mnóstwo srebrnych kropel mam, które chętnie wszystkim dam!
Rodzic: Wodo, wodo dziękujemy, wszyscy Cię potrzebujemy, czy do mycia, czy do picia, bo bez wody nie ma życia.
-
Porozmawiajcie z rodzicami lub starszym rodzeństwem na temat znaczenia wody.
-
Czy woda jest potrzebna?
-
Kto jej potrzebuje?
-
Do czego potrzebują wodę rośliny, zwierzęta i ludzie?
-
Jak możemy oszczędzać wodę? Podajcie swoje przykłady.
Uświadomienie dzieciom, że woda to skarb, bez którego nie mogłoby istnieć życie na Ziemi i dlatego należy o nią dbać i ją oszczędzać.
-
Zapraszam do zabawy: „Ziemia, woda, powietrze”.
Dziecko staje naprzeciwko rodzica.
Na hasło: ZIEMIA – dziecko przykuca i dotyka dłońmi podłogi.
Na hasło: WODA – chwyta dłońmi za kolana.
Na hasło: POWIETRZE – podnosi ręce do góry.
Rodzic podaje hasła w różnej kolejności. Kiedy dziecko się pomyli zabawę zaczynamy od początku. Można zamienić się rolami: dziecko podaje hasła a rodzic pokazuje.
-
Teraz proponuję obejrzenie filmu edukacyjnego, w którym Paxi wyjaśni Wam co to jest obieg wody.
https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8
-
Skąd się bierze woda na Ziemi? – spróbujcie opowiedzieć swoimi słowami.
-
Ćwiczenie grafomotoryczne – rysujcie kroplę wody po śladzie i pokolorujcie obrazek (Załącznik 2).
-
Posłuchajcie piosenki pt: „Mamo, tato wolę wodę”, nauczcie się refrenu, zatańczcie z rodzicami i rodzeństwem wesoły taniec. https://www.youtube.com/watch?v=ICf1erETbZU
-
Na zakończenie zajęć proponuję Wam, abyście się napili wody. Smacznego!!!