ŚRODA 07.04.2021r.

Temat dnia: Bez wody nie ma życia

  1. Dzień dobry. Witam Was serdecznie. Zaczynamy od rytmicznej rozgrzewki.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

  1. Rozwiążcie zagadkę:

 

Służy do mycia, służy do picia.

Bez niej na Ziemi nie byłoby życia. (woda)

 

  1. Zamieńcie się w Badaczy Wody. Nalejcie wodę do przeźroczystej szklanki.

  • Obejrzyjcie wodę, powiedzcie jaki ma kolor i kształt? (nie ma koloru ani kształtu, przyjmuje kształt naczynia w jakim się znajduje).

  • Powąchajcie wodę i powiedzcie jaki ma zapach? ( nie ma zapachu).

  • Napijcie się wody i powiedzcie jaki ma smak? (nie ma smaku).

 

  1. Posłuchajcie opowiadania o znaczeniu wody. Potrzebne ilustracje znajdziecie w załączniku 1. Rodzic czyta opowiadanie ilustrując je obrazkami.

Woda:Jestem woda, mokra pani, jestem w morzu, jestem w bali i w jeziorze i w strumyku, mokrych kropel mam bez liku!

Rodzic:Wodo, wodo mokra pani, przecież wszyscy ciebie znamy, małych kropel mnóstwo masz, które chętnie wszystkim dasz!

Kwiatek: Jestem kwiatek kolorowy, uśmiechnięty, piękny, zdrowy, o urodę swoją dbam, kiedy wodę co dzień mam!

Żabka: Jestem żabka zielona, do wody skoczyć gotowa, woda, woda kochana, chlapię się w niej od rana!

Ryba: A ja jestem ryba, która w wodzie pływa, która w wodzie żyje, nie tylko ją pije!

Dąb: Jestem dąb prastary, mam dużo liści i mocne konary, ale siłę, moc i szyk, daje mi wody duży łyk!

Dzieci: A my małe przedszkolaki koła, płetwy mamy, ale tylko w czystej wodzie chętnie popływamy!

Woda: Mnóstwo srebrnych kropel mam, które chętnie wszystkim dam!

Rodzic: Wodo, wodo dziękujemy, wszyscy Cię potrzebujemy, czy do mycia, czy do picia, bo bez wody nie ma życia.

  1. Porozmawiajcie z rodzicami lub starszym rodzeństwem na temat znaczenia wody.

  • Czy woda jest potrzebna?

  • Kto jej potrzebuje?

  • Do czego potrzebują wodę rośliny, zwierzęta i ludzie?

  • Jak możemy oszczędzać wodę? Podajcie swoje przykłady.

Uświadomienie dzieciom, że woda to skarb, bez którego nie mogłoby istnieć życie na Ziemi i dlatego należy o nią dbać i ją oszczędzać.

  1. Zapraszam do zabawy: „Ziemia, woda, powietrze”.

 

Dziecko staje naprzeciwko rodzica.

Na hasło: ZIEMIA – dziecko przykuca i dotyka dłońmi podłogi.

Na hasło: WODA – chwyta dłońmi za kolana.

Na hasło: POWIETRZE – podnosi ręce do góry.

Rodzic podaje hasła w różnej kolejności. Kiedy dziecko się pomyli zabawę zaczynamy od początku. Można zamienić się rolami: dziecko podaje hasła a rodzic pokazuje.

 

  1. Teraz proponuję obejrzenie filmu edukacyjnego, w którym Paxi wyjaśni Wam co to jest obieg wody.

https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8

 

  • Skąd się bierze woda na Ziemi? – spróbujcie opowiedzieć swoimi słowami.

 

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne – rysujcie kroplę wody po śladzie i pokolorujcie obrazek (Załącznik 2).

 

  1. Posłuchajcie piosenki pt: „Mamo, tato wolę wodę”, nauczcie się refrenu, zatańczcie z rodzicami i rodzeństwem wesoły taniec. https://www.youtube.com/watch?v=ICf1erETbZU

  2. Na zakończenie zajęć proponuję Wam, abyście się napili wody. Smacznego!!!

 POBIERZ ZAŁĄCZNIK NR 1

POBIERZ ZAŁĄCZNIK NR 2