Witamy we wtorek! Na początek piosenka, która wprowadzi nas do tematu, którym będziemy zajmowali się w tym tygodniu! Czy pamiętacie słowa piosenki? Zapraszam do wspólnego śpiewania!
https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc
Posłuchajcie wiersza ,,Co to jest ekologia?" i powiedzcie z jakim mądrym ptakiem rozmawiają dzieci. Odpowiedzcie na pytanie zawarte w tytule wiersza.
,,Co to jest ekologia?" wiersz ( D. Klimkiewicz, W. Drabik)
Ekologia mądre słowo, co to znaczy-powiedz sowo?
Sowa chwilę pomyślała,
i odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko w paru zdaniach,
O wzajemnych powiązaniach.
Między nami,
Bo to wszystko – to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować”
Powiedziała mądra sowa.
Teraz zapraszam do wykonania pracy plastycznej „Dbamy o Ziemię”. Spróbujcie narysować za pomocą kredek, lub namalować farbami w jaki sposób możemy dbać o środowisko naturalne. Udanej zabawy!
Dla chętnych dzieci
Karta pracy do pobrania. W jej wypełnieniu, pomoże Wam piosenka. Posłuchajcie!
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
Zabawa badawcza, „Wysypisko śmieci”.
Przed wykonaniem doświadczenia zadajemy dziecku pytania:
-
Gdzie ludzie wysypują śmieci?
-
Dokąd są te śmieci wywożone?
A teraz pora na małe doświadczenie!
Przygotowujemy kawałek ręcznika jednorazowego, dziecko rysuje na nim dom oraz znak umowny wysypiska śmieci (duża kropka w ciemnym kolorze). Następnie wysypisko śmieci (kropkę) dziecko spryskuje delikatnie wodą ze spryskiwacza. Kropka się rozlewa…
Wniosek: Śmieci się rozkładają, co źle wpływa na naszą planetę. Należy segregować śmieci i starać się produkować ich jak najmniej.
Po doświadczeniu możemy zadać dziecku pytania:
-
Cz możemy zrobić coś, aby pomóc naszej planecie? (segregacja odpadów).
Kochane dzieci! Przygotujcie teraz swoje ulubione klocki! Zapraszamy do ciekawej zabawy!
-„Skonstruuj swoją figurę” – zadaniem dziecka jest skonstruować wybraną figurę. Przy tej okazji można wejść na poziom wyżej i konstruować bryły (np. sześciany)
-„Jak największy…” – zadaniem dziecka jest ułożyć jak największy np. kwadrat z przygotowanych klocków (dobrze sprawdzą się płaskie, drewniane, o jednakowym kształcie).
-„Segregujemy klocki”- zadaniem dziecka jest podzielić klocki ze względu na ich kształt, kolor, wielkość.
-„Rysujemy kształty”– tym razem wykorzystamy klocki o różnych kształtach, zadaniem dziecka jest odrysować je na papierze i nazwać kształt, który powstał.
-„Kolory”- wspólnie z dzieckiem wybieramy 4-5 klocków w różnych kolorach. Zadaniem rodzica jest schowanie jednego z klocków. Dziecko odpowiada na pytanie „Który kolor się schował?”