Witamy we wtorek! Na początek piosenka, która wprowadzi nas do tematu, którym będziemy zajmowali się w tym tygodniu! Czy pamiętacie słowa piosenki? Zapraszam do wspólnego śpiewania!

https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc

Posłuchajcie wiersza ,,Co to jest ekologia?" i powiedzcie z jakim mądrym ptakiem rozmawiają dzieci. Odpowiedzcie na pytanie zawarte w tytule wiersza.

,,Co to jest ekologia?"   wiersz  ( D. Klimkiewicz, W. Drabik)

 

Ekologia mądre słowo, co to znaczy-powiedz sowo?

Sowa chwilę pomyślała,

i odpowiedź taką dała:

To nauka o zwierzakach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc krótko w paru zdaniach,

O wzajemnych powiązaniach.

Między nami,

Bo to wszystko – to jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

Powiedziała mądra sowa.

 

Teraz zapraszam do wykonania pracy plastycznej „Dbamy o Ziemię”. Spróbujcie narysować za pomocą kredek, lub namalować farbami w jaki sposób możemy dbać o środowisko naturalne. Udanej zabawy!

 

Dla chętnych dzieci

 

Karta pracy do pobrania. W jej wypełnieniu, pomoże Wam piosenka. Posłuchajcie!

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 

Zabawa badawcza, „Wysypisko śmieci”.

Przed wykonaniem doświadczenia zadajemy dziecku pytania:

  • Gdzie ludzie wysypują śmieci?

  • Dokąd są te śmieci wywożone?

A teraz pora na małe doświadczenie!

Przygotowujemy kawałek ręcznika jednorazowego, dziecko rysuje na nim dom oraz znak umowny wysypiska śmieci (duża kropka w ciemnym kolorze). Następnie wysypisko śmieci (kropkę) dziecko spryskuje delikatnie wodą ze spryskiwacza. Kropka się rozlewa…

Wniosek: Śmieci się rozkładają, co źle wpływa na naszą planetę. Należy segregować śmieci i starać się produkować ich jak najmniej.

Po doświadczeniu możemy zadać dziecku pytania:

  • Cz możemy zrobić coś, aby pomóc naszej planecie? (segregacja odpadów).

Kochane dzieci! Przygotujcie teraz swoje ulubione klocki! Zapraszamy do ciekawej zabawy!

-„Skonstruuj swoją figurę” – zadaniem dziecka jest skonstruować wybraną figurę. Przy tej okazji można wejść na poziom wyżej i konstruować bryły (np. sześciany)

-„Jak największy…” – zadaniem dziecka jest ułożyć jak największy np. kwadrat z przygotowanych klocków (dobrze sprawdzą się płaskie, drewniane, o jednakowym kształcie).

-„Segregujemy klocki”- zadaniem dziecka jest podzielić klocki ze względu na ich kształt, kolor, wielkość.

-„Rysujemy kształty”– tym razem wykorzystamy klocki o różnych kształtach, zadaniem dziecka jest odrysować je na papierze i nazwać kształt, który powstał.

-„Kolory”- wspólnie z dzieckiem wybieramy 4-5 klocków w różnych kolorach. Zadaniem rodzica jest schowanie jednego z klocków. Dziecko odpowiada na pytanie „Który kolor się schował?”

 POBIERZ KARTA PRACY