TEAMTY TYGODNIA: „ ZDROWIE NASZYM SKARBEM”

W tym tygodniu dzieci  bogaciły wiedzę o zdrowiu własnym i innych, nabywały umiejętności dbania o zdrowie, poznawały możliwości własnego organizmu, czynników które mu szkodzą lub pomagają w rozwoju.

HIGIENA OSOBISTA I HIGIENA OTOCZENIA

 Uświadomienie potrzeby przestrzegania zasad higieny w życiu codziennym:

  • Kształtowanie nawyku częstego mycia rąk, szczególnie przed posiłkami, po przyjściu z podwórka i po korzystaniu z urządzeń sanitarnych,
  • Dbanie o estetyczny wygląd całego ciała, ubioru i włosów,
  • Higiena jamy ustnej, wyrobienie nawyku kontroli  uzębienia  u stomatologa i ortodonty.
  • Profilaktyka chorób. Kształtowanie pozytywnego stosunku do lekarza.
  • Kształtowanie czynnych postaw zapobiegania chorobom i infekcjom,
  • Uwrażliwienie na zgłaszanie dolegliwości własnych lub zauważonych u innych,
  • Rozumienie potrzeby hartowania ciała i jego znaczenie dla zachowania zdrowia,
  • Poznanie przyczyn złego stanu zdrowia oraz uświadomienie potrzeby jego kontrolowania,
  • Opanowanie lęku przed zabiegami lekarskimi, wyrabianie właściwego stosunku do pracowników służby zdrowia.

RACJONALNE ŻYWIENIE

Kreowanie zdrowego stylu żywienia:

  • kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych z zachowaniem zasad racjonalnego doboru spożywanych pokarmów,
  • nabywanie wiedzy i gromadzenie doświadczeń o zdrowym odżywianiu się, 
  • przyzwyczajanie do konieczności spożywanie pokarmów niezbędnych dla zdrowia, takich jak: pieczywo wieloziarniste, nabiał, warzywa, owoce, ryby i mięso.
  • zaznajomienie z zagrożeniami wynikającymi z nieracjonalnego żywienia  i spożywania produktów szkodliwych dla zdrowia.
  • przyzwyczajanie do codziennego spożywania owoców i surówek,
  • kształtowanie nawyku mycia rąk oraz owoców i warzyw przed spożyciem.

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

Zachęcanie dzieci do wszelkich zabaw związanych z ruchem

  • zwrócenie uwagi na rolę aktywności ruchowej na powietrzu o każdej porze roku i przy zmiennych warunkach atmosferycznych
  • kształtowanie właściwych nawyków związanych z dobieraniem ubioru do pory roku i warunków atmosferycznych,
  • hartowanie przez korzystanie z ruchu na powietrzu o każdej porze roku,
  • organizowanie zabaw i ćwiczeń w terenie,
  • zabawy i ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę,
  • zabawy i ćwiczenia orientacyjno – porządkowe,
  • zabawy i ćwiczenia bieżne, skoczne, równoważne,
  • zabawy i ćwiczenia z elementami rzutu, chwytu, celowania, toczenia    i noszenia,

W ramach edukacji matematycznej dzieci klasyfikowały przedmioty oraz liczyły liczebnikami głównymi w zakresie 10. Dokonywały analizy i syntezy wybranych wyrazów. Nauczyły się piosenki „Ser malinowy” na podstawie której, prowadzone były zabawy dźwiękonaśladowcze i rytmiczne – dzieci wystukiwały rytm na drewienkach.  Podczas zajęć plastycznych wykonały PIRAMIDĘ ŻYWIENIA oraz ZDROWY I PIĘKNY UŚMIECH   z kolorowego papieru. Nie zabrakło ćwiczeń grafomotorycznych.                                                

                                                         SER Z MALINAMI                               

1. Najbardziej lubię biały ser
i malinowy dżem!
Codziennie na śniadanie
ser z dżemem sobie jem.

Ref.: Mniam, mniam, mniam,
to jest pycha nad pychami.
Mniam, mniam, mniam,
biały serek z malinami,
palce lizać,
mówię wam!
Mniam, mniam, mniam,
mnia...am, mnia...am.

2. Wciąż białe, zdrowe zęby mam,
bo biały serek jem,
a przed katarem broni mnie
ten malinowy dżem.

,, BRYLANTOWY DESZCZ,,

Hej pada, pada, deszczyk pada dziś od rana Zmoczył domy, płoty drzewa, teraz z nami śpiewa. Kap, kap, kap krople deszczu złap, Kap, kap, kap po kałużach skacz.

https://www.youtube.com/watch?v=y5-gOF__fs4

   127213791_412779106553028_3952886332970296923_n_5jpg [291x300]  127854364_368070117813906_8142327110477227418_n_1jpg [300x300] 128249539_415173056557895_8037252530096466782_n_5jpg [300x300]

127782645_849094332600950_1696415123353141669_n_1jpg [300x300]  127812838_1015635208905336_8580266322340019927_njpg [300x300]  127824397_852027348946133_662847075075816726_njpg [300x300]

128084357_1016950252122804_164873364769757546_njpg [300x300]  128034219_2520665808233410_5464853183458978718_njpg [300x300]