Marzec – tydzień II
Tematyka: Czy dinozaury żyły naprawdę?
1. Dinozaury w przedszkolu
– Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie (karta pracy Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia).
– Zabawa Wymyślamy słowa.
– Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Dinozaury w przedszkolu.
- Rozwijanie mowy.
– Zabawa ruchowa Berek dinozaur.
– Zabawa Domino fonetyczne.
– Porównywanie liczby figurek dinozaurów – określanie, kto ma ich więcej, kto ma mniej. Określanie, po której stronie kartki jest więcej figurek dinozaurów. Wspólne wyszukiwanie ośmiu różnic pomiędzy obrazkami parku jurajskiego. Liczenie figurek dinozaurów. Określanie, jak wygląda pierwszy, drugi… ósmy dinozaur
– Lepienie z plasteliny figurki dinozaura.
Dzień kobiet. Wykonanie kwiatów, życzenia, zabawy przy muzyce, słodki poczęstunek
2. Dinozaur w szafce
– Ekspresja słowna związana ze słowem dinozaur.
– Zabawy przy piosence Dinozaur w szafce.
- Umuzykalnianie dzieci.
– Zabawa ruchowa Zamieniamy się w dinozaury.
Rozwijanie sprawności manualnej. Wykonanie dinozaura z talerzyków papierowych
3. Osiem dinozaurów
– Liczenie zwierząt na rysunkach. Nazywanie pierwszego, drugiego… ósmego zwierzęcia. Kolorowanie ósmego ptaka od lewej strony Kolorowanie ósmego ptaka od prawej strony (karta pracy Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia).
– Zabawy i ćwiczenia głosowe.
– Zabawa słowna Zgadywanki.
– Rozwijanie umiejętności liczenia.
‒ Rozwijanie sprawności fizycznej.
Dzień mężczyzn – wykonanie krawatów, życzenia, zabawy przy muzyce, słodki poczęstunek
4. Dlaczego dinozaury wyginęły?
– Oglądanie rysunków. Kolorowanie w każdej ramce tego rysunku, którego nazwę wypowiada nauczyciel (karta pracy Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia).
– Zabawa Czyje buty chodzą cicho?
– Dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski.
– Poznawanie przypuszczalnych przyczyn wyginięcia dinozaurów – słuchanie opowiadania nauczyciela.
- Rozwijanie mowy.
– Zabawa ruchowa Razem z dinozaurami.
– Ćwiczenia słuchu fonematycznego – dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski.
– Zabawa plastyczna PARK JURAJSKI
5. O czym szeptały iskierki?
– Liczenie rysunków dinozaurów. Kolorowanie ich
– Wyklaskiwanie, wytupywanie prostych rytmów podanych przez nauczyciela.
– Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej O czym szeptały iskierki.
- Rozwijanie mowy.
– Zabawa ruchowa Pełny wagonik i pusty wagonik.
– Dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski.
– Dorysowywanie kół w pustych polach tak, aby wszędzie pionowo i poziomo było ich dziewięć (karta pracy przygotowanie do czytania, pisania, liczenia).
W tym tygodniu świętowaliśmy również Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzny.
Dziewczynki zostały obdarowane przez chłopców własnoręcznie wykonanymi tulipanami, a chłopcy otrzymali od dziewczynek krawaty w kolorowe grochy, w których wspaniale prezentowali się. Były zabawy i tańce przy muzyce dziecięcej, życzenia oraz słodki poczęstunek. Było mnóstwo wrażeń, radości, uśmiechów...
![159642305_1729804300532264_6568251744510467158_n_1jpg [300x300] 159642305_1729804300532264_6568251744510467158_n_1jpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84536/zdjecia/159642305_1729804300532264_6568251744510467158_n_1.jpg)
![159904830_340315364062757_8909479955270710032_njpg [300x300] 159904830_340315364062757_8909479955270710032_njpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84536/zdjecia/159904830_340315364062757_8909479955270710032_n.jpg)
![160252922_759527601390445_7261115317240804883_njpg [300x300] 160252922_759527601390445_7261115317240804883_njpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/84536/zdjecia/160252922_759527601390445_7261115317240804883_n.jpg)