Tematyka: W krainie baśni
1. Baśniowe marzenia
– Dzielenie nazw rysunków na głoski. Rysowanie pod każdym rysunkiem tylu kresek, z ilu głosek składa się jego nazwa. Kolorowanie wybranego rysunku
–Rozmowa na temat ulubionych książek dzieci.
Rozwijanie mowy i myślenia.
– Zabawa bieżna Zamień książki.
– Zabawy przy piosence Bajkowe marzenia.
Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
– Rysowanie szlaczków po śladach. Samodzielne rysowanie przez chętne dzieci
– Zabawa bieżna Zamień książki.
___________________________________________________________________________
2. Bohaterowie baśni
– Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie
– Określanie wartości logicznej wysłuchanych zdań – Prawda czy fałsz?
– Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Złośliwa czarownica.
– Ćwiczenia poranne – zestaw nr XVI.
– Zabawa dydaktyczna Czy znamy te postacie?
Rozpoznawanie bohaterów znanych baśni.
– Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Zbieramy rozrzucone książki.
– Moja własna książeczka – twórcza zabawa plastyczna.
Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej.
– Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
–. Słuchanie rozmów postaci z baśni. Wymyślanie zakończeń tych rozmów. Przedstawianie tych dialogów z kolegą lub koleżanką
– Praca plastyczna
___________________________________________________________________________
3. Czy znamy te baśnie?
– Zabawa twórcza Jaką książką byłem?
– Dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski.
– Konkurs wiedzy o książkach – Książka naszym przyjacielem.
Prezentowanie swoich wiadomości we współdziałaniu z innymi.
– Zabawa ruchowa rozwijająca reakcję na sygnał – Postacie z baśni.
– Piosenka do rysowania – Słonko wschodzi.
Rozwijanie integracji percepcyjno-motorycznej.
– Ćwiczenia słuchowe: rozpoznawanie piosenki po melodii nuconej przez nauczyciela.
– Zabawa ruchowa rozwijająca reakcję na sygnał – Postacie z baśni.
– Zabawa dydaktyczna Aukcja książek.
– Nazywanie obrazków. Otaczanie czerwoną pętlą rysunków, których nazwy rozpoczynają się głoską k.
___________________________________________________________________________
4. Książki i książeczki z przedszkolnej półeczki
– Ćwiczenie logopedyczne – Książki.
– Dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski.
– Słuchanie bajki Marchewkowy smok.
Zapoznawanie z nazwami dni tygodnia.
– Zabawa rytmiczno-ruchowa Cały tydzień.
–Łączenie muzyki z ruchem, rozwijanie wyczucia ciała i przestrzeni.
– Oglądanie obrazków. Określanie, których baśni dzieci słuchały w domu i w przedszkolu
w poszczególne dni tygodnia (karta pracy).
– Zabawa dramowa – Smutna książka i wesoła książka.
– Poznawanie zasad korzystania z książek.
– Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Spacer z książką.
___________________________________________________________________________
5. W księgarni
– Ćwiczenia dykcyjne na podstawie tekstów o treści baśniowej.
– Twórcze zabawy słowne pod hasłem Wymyślamy czarodziejskie zaklęcie.
– Kolorowe zakładki – wykonywanie zakładek do książek różnymi technikami.
Rozwijanie sprawności manualnej.
– Wycieczka do pobliskiej księgarni (biblioteki).
Zapoznawanie z wyglądem i przeznaczeniem księgarni.
– Kończenie rysowania zamku. Kolorowanie go. Wymyślanie i opowiadanie tajemniczej historii o właścicielach zamku
– Wspólna z nauczycielem naprawa zniszczonych książeczek.
– Nazywanie czynności, które wykonują kolejne krasnoludki. Nadawanie im imion związanych z tym, co robią
PIOSENKA DO NAUKI
KRAINA BAJEK
Nad chmurą, na miotle Baba Jaga leci.
Zmieni księcia w żabę i wystraszy dzieci.
Hi, hi, hi, ha, ha, ha !
Wiedżma bardzo zła.
Ref. To kraina bajek, to bajek kraina,
tu prawda się kończy, fantazja zaczyna.
Cociaż bywa grożnie, to dobrze kończy się!
W bajkowe krainie przygoda czeka Cię1
Coś sapie i dysz, ogniem z paszczy zionie,
ma skrzydła, trzy głowy, łuski naogonie!
Ra, ra, ra, ry, ry, ry
smok ponury zły
Ref. To kraina.......
W starym lesie mieszka, okrutno wilczysko,
Jeśli je zobaczysz, nie podchodż zbyt blisko!
Auuu! Ayyy! Wilk straszny i zły
Ref. To kraina.....