Luty – tydzień III
Tematyka: Czy jesteśmy sami w kosmosie?
1. Ufo, ufo, ufoludki
Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Oglądanie książek o tematyce związanej z kosmosem.
Rozmowa na temat kosmosu i Układu Słonecznego.
Rozwijanie mowy.
Ćwiczenia słuchowe ‒ Co to za dźwięk?
Zabawa ruchowa Start rakiety.
Rysowanie po śladach rysunków, bez odrywania kredki od kartki
2. Osiem ufoludków
Uzupełnianie tabeli obrazkami rakiet w odpowiednich kolorach, wyszukiwanie różnic
Dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski.
Wizyta ufoludków – liczenie w zakresie 8.
Rozwijanie umiejętności liczenia.
Zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniem wyobraźni ‒ Przybysz z obcej planety.
Rozwijanie sprawności manualnej.
Kolorowanie rysunku według wzoru. Liczenie figur każdego kształtu. Zaznaczanie ich liczby na dole karty
3. Rakieta strzałka
Zabawa rozwijająca pamięć ruchową i koordynację wzrokowo-ruchową, pod hasłem Rysujemy obiema rękami.
Słuchanie opowiadania według pomysłu nauczyciela
Rozwijanie mowy.
Nauka kontynentów
Rozwijanie sprawności manualnej.( UKŁAD SŁONECZNY)
Zabawy kosmiczne.
Dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski.
4. Rozśpiewane ufoludki
Ćwiczenia wizualizacyjne – Wyprawa na nieznaną planetę.
Zabawy przy piosence ZIEMIA WYSPA ZIELONA
Umuzykalnianie dzieci.
Zabawa ruchowa Start rakiety.
Ćwiczenia gimnastyczne, rozwijanie sprawności fizycznej.
Ćwiczenia ekspresji językowej – Jak wygląda kosmita?
Rysowanie szlaczków po śladach. Samodzielne rysowanie przez chętne dzieci
Dzielenie nazw obrazków na sylaby i na głoski.
5. Ziemia
Ćwiczenia usprawniające pracę narządów mowy – Kosmiczne miny.
Zabawy z elementem dramy. uświadomienie dzieciom teorii, że „Ziemia krąży wokół Słońca”
Rozumienie zjawiska, że dzień następuje po nocy
Zwrócenie uwagi na konieczność ochrony Ziemi przed szkodliwym wpływem
zanieczyszczeń;
Rozwijanie mowy.
Rozwijanie słuchu fonematycznego.
Łączenie obrazków, których nazwy się łączą: ostatnia głoska z nazw obrazków znajdujących
się po lewej stronie z pierwszą głoską z nazw obrazków umieszczonych
Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.
Ref. Bo Ziemia to wyspa….
Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać. https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA
![151516942_444600446684446_3537131995528144357_njpg [300x300] 151516942_444600446684446_3537131995528144357_njpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83626/zdjecia/151516942_444600446684446_3537131995528144357_n.jpg)
![151584354_1425636954446403_8149596838933475943_n_1jpg [300x300] 151584354_1425636954446403_8149596838933475943_n_1jpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83626/zdjecia/151584354_1425636954446403_8149596838933475943_n_1.jpg)
![151497900_724695528242455_4832579884928740912_njpg [300x300] 151497900_724695528242455_4832579884928740912_njpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83626/zdjecia/151497900_724695528242455_4832579884928740912_n.jpg)
![150262745_1957895254364322_3372124218407907900_njpg [300x300] 150262745_1957895254364322_3372124218407907900_njpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83626/zdjecia/150262745_1957895254364322_3372124218407907900_n.jpg)
![151755577_242990774122758_8532176737501369860_njpg [300x300] 151755577_242990774122758_8532176737501369860_njpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/83626/zdjecia/151755577_242990774122758_8532176737501369860_n.jpg)