Temat tygodnia: ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY
W tym tygodniu w grupie „Delfinki” realizowaliśmy następujące zagadnienia:
- oglądanie obrazków – swobodne wypowiedzi dzieci nt. przedstawionych na nich zwierząt i roślin łąkowych
- słuchanie wiersza M. Buczkówny „Łąka” – wypowiedzi dzieci nt. treści, nazywanie zwierząt i roślin łąkowych
- zabawa rytmiczna „Na zielonej łące” – rytmizowanie tekstu z równoczesnym wykonywaniem prostych ruchów
- zagadka wzrokowa „Motyl” – odkrywanie obrazka przykrytego kartonikami w kolejności od 1 do 6
- słuchanie ciekawostek o motylach czytanych przez nauczyciela
- film edukacyjny – „Wycieczka na łąkę”, „Cykl rozwojowy motyla”
- słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „O żabkach w czerwonych czapkach” ilustrowanego obrazkami – rozmowa nt. barwy ochronnej zwierząt
- rozwiązywanie zagadek słownych na temat mieszkańców łąki, wskazywanie zwierząt na obrazkach
- zabawa oceniająca wartość logiczną zdań „Prawda to czy plotka?”
- zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Które zwierzątko się schowało?”
- wykonanie delikatnego masażyku „Na łące”
- ćwiczenia słuchu fonematycznego – dzielenie słów na sylaby i głoski, wyróżnianie pierwszej głoski
- globalne czytanie wyrazów związanych z tematem
- ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza M. Dynowskiej „Żaby” – naśladowanie przez dzieci odgłosów zwierząt
- opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące” – dzieci ilustrują ruchem i głosem opowieść nauczyciela
- ćwiczenia w liczeniu i porównywaniu liczby elementów
- ćwiczenia w ważeniu przy użyciu wagi łazienkowej
- utrwalenie kolorów
- ćwiczenia emisyjne – powtarzanie wybranych przez nauczyciela fragmentów melodii na sylabach: ta, ta; la, la.
- improwizacje ruchowe na tle muzyki „Bal na łące”
- nauka tańca hiszpańskiego
- słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek i utworów muzyki poważnej
- wykonanie pracy plastycznej „Majowa łąka”” techniką origami
-ćwiczenia graficzne „Motyl” – rysowanie po śladzie
- rysowanie nt. dowolny, kolorowanie obrazków, wycinanie nożyczkami
- ćwiczenia poranne wg zestawu
- ćwiczenia gimnastyczne
- zabawy ruchowe: „Owady na łące”, „Bocian i żaby”, „Motyle i kwiaty”, „Pająk i muchy”, „Ślimaki”, „Myszki” itp.
- zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
![186528703_322109966016740_1251479659964572474_njpg [300x300] 186528703_322109966016740_1251479659964572474_njpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87175/zdjecia/186528703_322109966016740_1251479659964572474_n.jpg)