Temat tygodnia: ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY

W tym tygodniu w grupie „Delfinki” realizowaliśmy następujące zagadnienia:

- oglądanie obrazków – swobodne wypowiedzi dzieci nt. przedstawionych na nich zwierząt i roślin łąkowych

- słuchanie wiersza M. Buczkówny „Łąka” – wypowiedzi dzieci nt. treści, nazywanie zwierząt i roślin łąkowych

- zabawa rytmiczna „Na zielonej łące” – rytmizowanie tekstu z równoczesnym wykonywaniem prostych ruchów

- zagadka wzrokowa „Motyl” – odkrywanie obrazka przykrytego kartonikami w kolejności od 1 do 6

- słuchanie ciekawostek o motylach czytanych przez nauczyciela

- film edukacyjny – „Wycieczka na łąkę”, „Cykl rozwojowy motyla”

- słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „O żabkach w czerwonych czapkach” ilustrowanego obrazkami – rozmowa nt. barwy ochronnej zwierząt

- rozwiązywanie zagadek słownych na temat mieszkańców łąki, wskazywanie zwierząt na obrazkach

- zabawa oceniająca wartość logiczną zdań „Prawda to czy plotka?”

- zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Które zwierzątko się schowało?”

- wykonanie delikatnego masażyku „Na łące”

- ćwiczenia słuchu fonematycznego – dzielenie słów na sylaby i głoski, wyróżnianie pierwszej głoski

- globalne czytanie wyrazów związanych z tematem

- ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza M. Dynowskiej „Żaby” – naśladowanie przez dzieci odgłosów zwierząt

- opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem  po łące” – dzieci ilustrują ruchem i głosem opowieść nauczyciela

- ćwiczenia w liczeniu i porównywaniu liczby elementów

- ćwiczenia w ważeniu przy użyciu wagi łazienkowej

- utrwalenie kolorów

- ćwiczenia emisyjne – powtarzanie wybranych przez nauczyciela fragmentów melodii na syla­bach: ta, ta; la, la.

- improwizacje ruchowe na tle muzyki „Bal na łące”

- nauka tańca hiszpańskiego

- słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek i utworów muzyki poważnej

- wykonanie pracy plastycznej „Majowa łąka”” techniką origami 

-ćwiczenia graficzne „Motyl” – rysowanie po śladzie

- rysowanie nt. dowolny, kolorowanie obrazków, wycinanie nożyczkami

- ćwiczenia poranne wg zestawu

- ćwiczenia gimnastyczne

- zabawy ruchowe: „Owady na łące”, „Bocian i żaby”, „Motyle i kwiaty”, „Pająk i muchy”, „Ślimaki”, „Myszki” itp.

- zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym

185768394_1868272623332046_8533139349474766255_njpg [300x300]  186255474_582794502641226_63135787943007559_njpg [300x300]  186271477_138144418339631_4111569043901295046_njpg [300x300]  186464330_326317888853166_4953477755458271924_njpg [300x300]  186477804_317238416468294_5907670481573687556_njpg [300x300]  186494998_965776610898293_4758953292392627761_njpg [300x300]  186528703_322109966016740_1251479659964572474_njpg [300x300]