W tym tygodniu w grupie „DELFINKI” realizowaliśmy następujące zagadnienia:
- „W filharmonii” – oglądanie filmiku edukacyjnego, zapoznanie z pojęciem filharmonia
- „Co to jest orkiestra?” – krótka rozmowa na podany temat
- zabawa dydaktyczna „Co słychać wokół nas?” – nazywanie przedmiotów, które są źródłem dźwięku, rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów, gra na wybranych instrumentach, zagadki dźwiękowe
- zabawa „W jakiej kolejności?” – nauczyciel gra na wybranych instrumentach, dzieci odgadują w jakiej kolejności słyszały poszczególne dźwięki
- zabawy z wykorzystaniem wiersza K. Datkun-Czerniak „Deszczowy koncert”
- ćwiczenia słuchu fonematycznego – dzielenie słów na sylaby i głoski, wyróżnianie pierwszej głoski
- globalne czytanie wyrazów związanych z tematem
- zabawa ortofoniczno-naśladowcza „Muzykanci konszabelanci” – naśladowanie gry na instrumentach oraz wydawanych przez nie dźwięków
- zabawa artykulacyjna „Posłuszne instrumenty” – naśladowanie odgłosów różnych instrumentów
- zabawa matematyczna „W sklepie muzycznym” – odejmowanie na konkretach, rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10
- śpiewanie ulubionych piosenek indywidualnie i grupowo
- improwizacje ruchowe na tle muzyki poważnej
- zabawa rytmiczna „The clapping song” – wyklaskiwanie rytmów na różnych częściach ciała
- wyklaskiwanie podanych przez nauczyciela rytmów graficznych
- zabawa „Muzyczne powitanie”
- zagadki muzyczne „Co to za melodia?”
- słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek i utworów muzyki poważnej
- praca plastyczna „Malowana muzyka” – malowanie muzyki farbami, ozdabianie pracy nutkami, rysowanie po śladzie, kolorowanie instrumentów muzycznych
- rysowanie nt. dowolny, kolorowanie obrazków kredkami lub mazakami, wycinanie nożyczkami
- przygotowanie do pisania – ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne
- ćwiczenia poranne wg zestawu
- ćwiczenia gimnastyczne wg zestawu
- zabawy ruchowe: „Koniki”, „Szukam przyjaciela”, „Kolano do łokcia”, „Podaj mi ręce”, „Przez przeszkody” itd.
- zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem hula-hopów, piłek, sprzętu ogrodowego
![190355998_938588546957783_2944560969262954419_njpg [300x300] 190355998_938588546957783_2944560969262954419_njpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87383/zdjecia/190355998_938588546957783_2944560969262954419_n.jpg)
![192013060_964843770933474_3174843396501057869_njpg [300x300] 192013060_964843770933474_3174843396501057869_njpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87383/zdjecia/192013060_964843770933474_3174843396501057869_n.jpg)
![192360066_819179158697433_2201306455431160684_njpg [300x300] 192360066_819179158697433_2201306455431160684_njpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87383/zdjecia/192360066_819179158697433_2201306455431160684_n.jpg)
![192910878_186076196737751_6750112860187087640_njpg [300x300] 192910878_186076196737751_6750112860187087640_njpg [300x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/87383/zdjecia/192910878_186076196737751_6750112860187087640_n.jpg)