Witamy w czwartek!

Dziś dalszy ciąg podróży po zakątkach świata..

Zapraszamy do zabawy!

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Kolorowe rytmy”.

Układamy przed dzieckiem kolorowe klocki.

Rodzic układa klocki w określony sposób

np. (czerwony, niebieski, niebieski, żółty, zielony).

Zadaniem dziecka jest odtworzenie podanego przez osobę

dorosłą rytmu (w ten sam sposób powinno ułożyć klocki).

  • Zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała:

Włączamy ulubioną muzykę dziecka.

Dziecko spaceruje w jej rytm, gdy muzyka cichnie,

siada na podłodze w siadzie skrzyżnym i wyprostowanymi

plecami (wyrabiamy nawyk prawidłowej postawy).

Zabawę powtarzamy kilka razy.

  • Zabawa z balonami: „BALONIKOWE RYTMY"

- dorosły wyklaskuje dany rytm,

- dziecko odtwarza ten rytm uderzając w balonik.

  • LATAJĄCY BALONIK”

- do balonika przywiązujemy tasiemkę,

dziecko próbuje jak najmocniej dmuchać, tak aby balon się unosił.

  • MÓJ BALONIK”- zabawa kreatywna.

Dorysowywanie flamastrem minki,

określenie czy jest to minka wesoła czy smutna.

 

Dzisiaj zapraszamy Was w podróż do gorącej Afryki!

1. Słuchanie wiersza J. Tuwima  „Murzynek Bambo". 

Murzynek Bambo w Afryce mieszka,

czarną ma skórę ten nasz koleżka.

Uczy się pilnie przez całe ranki,

ze swej murzyńskiej pierwszej czytanki.

A gdy do domu ze szkoły wraca, 

psoci, figluje to jego praca.

Aż mama krzyczy Bambo łobuzie,

a Bambo czarną nadyma buzię

Mama powiada napij się mleka

a on na drzewo mamie ucieka,

Mama powiada choć do kąpieli,

a on się boi, że się wybieli.

Lecz mama kocha swojego synka, 

bo dobry chłopak z tego murzynka.

Szkoda, że Bambo, czarny, wesoły, 

nie chodzi razem z nami do szkoły.

 

2.  Rozmowa na temat wiersza:

- Kto jest bohaterem wiersza?

- Gdzie mieszka?

- Jaki ma kolor skóry?

- Jakie są zajęcia Bambo, co lubi robić?

 

3. Nasz przyjaciel Bambo mieszka w Afryce.

Zobaczcie jaki to piękny kontynent i jakie zwierzęta go zamieszkują

Zapraszam do obejrzenia krótkiej bajeczki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=wBcT8Hm4Xtg

 

Na pewno pamiętacie o czym mówiliśmy w ubiegłym tygodniu.

Wiecie już, że dzieci na całym świecie mają swoje prawa i należy

ich przestrzegać.

Pamiętajmy, że mimo różnic w wyglądzie, kolorze skóry,

mimo różnych miejsc zamieszkania należy szanować wszystkie dzieci!

Dlatego też przypomnijmy sobie naszą piosenkę!

 

https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ

 

4. „Nazwij swoje uczucia”- dokończ zdania:

Jestem smutna/smutny gdy…

Jestem wesoły/wesoła gdy…

Czuję się szczęśliwy/szczęśliwa ponieważ…

Jestem zadowolony/zadowolona gdy…

 

5. Teraz czas na kilka zagadek na temat zwierząt. Potraficie odgadnąć?

 

 Wielkie zwierzę, całkiem szare,
a przy paszczy ma kłów parę.
Długim nosem liście zrywa
i trąbieniem się odzywa.
Przy nim mały nawet koń,
bo to jest ogromny … (słoń).

 

 

 

Jest królem,
lecz nie w koronie,
ma grzywę,
choć nie jest koniem (lew).

 

 

 

Jest wielki, garbaty,
lecz może jak tragarz
dźwigać na plecach,
bardzo ciężki bagaż (wielbłąd).

 

 

 

Gdy zobaczysz ją w ZOO,
robi Ci się wesoło.
Skacze, broi, miny stroi,
ludzi wcale się nie boi (małpka)

 

 

 

Biało - czarna, czarno - biała
jest sierść tego zwierza cała.
Choćby lało tak jak z cebra,
zawsze w paski jest (zebra)

 

 

 

 


 

6. Dla chętnych puzzle do druku.

 

https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/dzien-zwierzat-10-elementow/