Witamy w czwartek!
Dziś dalszy ciąg podróży po zakątkach świata..
Zapraszamy do zabawy!
-
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Kolorowe rytmy”.
Układamy przed dzieckiem kolorowe klocki.
Rodzic układa klocki w określony sposób
np. (czerwony, niebieski, niebieski, żółty, zielony).
Zadaniem dziecka jest odtworzenie podanego przez osobę
dorosłą rytmu (w ten sam sposób powinno ułożyć klocki).
-
Zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała:
Włączamy ulubioną muzykę dziecka.
Dziecko spaceruje w jej rytm, gdy muzyka cichnie,
siada na podłodze w siadzie skrzyżnym i wyprostowanymi
plecami (wyrabiamy nawyk prawidłowej postawy).
Zabawę powtarzamy kilka razy.
-
Zabawa z balonami: „BALONIKOWE RYTMY"
- dorosły wyklaskuje dany rytm,
- dziecko odtwarza ten rytm uderzając w balonik.
-
„LATAJĄCY BALONIK”
- do balonika przywiązujemy tasiemkę,
dziecko próbuje jak najmocniej dmuchać, tak aby balon się unosił.
-
„MÓJ BALONIK”- zabawa kreatywna.
Dorysowywanie flamastrem minki,
określenie czy jest to minka wesoła czy smutna.
Dzisiaj zapraszamy Was w podróż do gorącej Afryki!
1. Słuchanie wiersza J. Tuwima „Murzynek Bambo".
Murzynek Bambo w Afryce mieszka,
czarną ma skórę ten nasz koleżka.
Uczy się pilnie przez całe ranki,
ze swej murzyńskiej pierwszej czytanki.
A gdy do domu ze szkoły wraca,
psoci, figluje to jego praca.
Aż mama krzyczy Bambo łobuzie,
a Bambo czarną nadyma buzię
Mama powiada napij się mleka
a on na drzewo mamie ucieka,
Mama powiada choć do kąpieli,
a on się boi, że się wybieli.
Lecz mama kocha swojego synka,
bo dobry chłopak z tego murzynka.
Szkoda, że Bambo, czarny, wesoły,
nie chodzi razem z nami do szkoły.
2. Rozmowa na temat wiersza:
- Kto jest bohaterem wiersza?
- Gdzie mieszka?
- Jaki ma kolor skóry?
- Jakie są zajęcia Bambo, co lubi robić?
3. Nasz przyjaciel Bambo mieszka w Afryce.
Zobaczcie jaki to piękny kontynent i jakie zwierzęta go zamieszkują
Zapraszam do obejrzenia krótkiej bajeczki.
https://www.youtube.com/watch?v=wBcT8Hm4Xtg
Na pewno pamiętacie o czym mówiliśmy w ubiegłym tygodniu.
Wiecie już, że dzieci na całym świecie mają swoje prawa i należy
ich przestrzegać.
Pamiętajmy, że mimo różnic w wyglądzie, kolorze skóry,
mimo różnych miejsc zamieszkania należy szanować wszystkie dzieci!
Dlatego też przypomnijmy sobie naszą piosenkę!
https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ
4. „Nazwij swoje uczucia”- dokończ zdania:
Jestem smutna/smutny gdy…
Jestem wesoły/wesoła gdy…
Czuję się szczęśliwy/szczęśliwa ponieważ…
Jestem zadowolony/zadowolona gdy…
5. Teraz czas na kilka zagadek na temat zwierząt. Potraficie odgadnąć?
Wielkie zwierzę, całkiem szare,
a przy paszczy ma kłów parę.
Długim nosem liście zrywa
i trąbieniem się odzywa.
Przy nim mały nawet koń,
bo to jest ogromny … (słoń).
Jest królem,
lecz nie w koronie,
ma grzywę,
choć nie jest koniem (lew).
Jest wielki, garbaty,
lecz może jak tragarz
dźwigać na plecach,
bardzo ciężki bagaż (wielbłąd).
Gdy zobaczysz ją w ZOO,
robi Ci się wesoło.
Skacze, broi, miny stroi,
ludzi wcale się nie boi (małpka)
Biało - czarna, czarno - biała
jest sierść tego zwierza cała.
Choćby lało tak jak z cebra,
zawsze w paski jest (zebra)
6. Dla chętnych puzzle do druku.
https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/dzien-zwierzat-10-elementow/