Witamy we wtorek !
1. Powitanka rymowanką „Owoce”:
A ja wiem, i powiem
kto nas dziś odwiedzi,
czerwone jabłuszko,
co na drzewie siedzi.
Czerwone jabłuszko,
złocista gruszeczka
i fioletowa śliweczka.
Jak wiecie aby być zdrowym należy jeść dużo owoców!
W nich mieszkają cenne witaminki.
Dziś chcę Was zaprosić do zabawy z owocami.
2. Ćwiczenie ruchowe „Spacer do sadu”.
Dzieci wybrały się do sadu, aby sprawdzić, czy owoce już dojrzały.
Gdy dzieci znalazły się w sadzie, patrzyły dokładnie czy owoce już
dojrzały: patrzyły w lewo, w górę, w prawo, niżej, pokazując sobie
wyciągniętą raczka, aby nic nie przeoczyć (w trakcie tego ćwiczenia
dzieci wykonują leniwe ósemki). Wysoko na drzewie zobaczyły
piękne, dojrzałe jabłka. Zaczęły podskakiwać aby je zerwać
(ruchy naprzemienne – ręka prawa w górę i lewe kolano w górę, pajacyki).
Nagle jabłko spadło z drzewa i kołysało się chwile na trawie
(dzieci są jabłuszkami, które upadły, wykonują kołyskę).
3. Zabawa słowna „Tak czy nie”:
Rodzic czyta zdania, a dziecko odpowiada tak, jeżeli zdanie jest
prawdziwe lub nie, jeśli zdanie jest fałszywe. Przykłady zdań:
- Gruszki rosną na śliwie.
-Jabłka są fioletowe.
-W sadzie rosną drzewa owocowe.
-Kompot gotuje się z owoców.
-Szarlotkę robi się z gruszek.
-Zupę gotuje się z warzyw.
-Gruszki są niebieskie.
-Truskawki są czerwone.
4. Owocowe rytmy.
Rodzic układa dowolny rytm z owoców dziecko poniżej układa
taki sam rytm np. gruszka, gruszka, jabłko, śliwka, jabłko, gruszka.
Możemy zachęcić dziecko do narysowania poszczególnych owoców
lub wzory owoców do pobrania.
5. Może wraz z rodzicami spróbujecie przygotować sałatkę
ze swoich ulubionych owoców?
Na pewno doda Wam dużo siły!
Pamiętajcie o bezpieczeństwie podczas jej przygotowywania
i pomocy osoby dorosłej.
Życzę smacznego!