Wszyscy są, witam Was, zaczynamy bo już czas! Jestem ja, jesteś Ty! Raz! Dwa! Trzy!


Witajcie w czwartek! Zacznijmy od gimnastyki! Pamiętajmy bezpiecznej zabawie!


1. Gimnastyka.

  • „Szukamy przedmiotów”. Rodzic podaje nazwę przedmiotu znajdującego się w pomieszczeniu. Zadaniem dziecka jest odszukać ten przedmiot i jak najszybciej stanąć blisko niego.

  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Piłka duża i mała”. Dzieci w pozycji stojącej wykonują duże ruchy rozmachowe przedstawiając zarys dużej piłki, następnie małymi ruchami rąk przedstawiają piłkę małą.

  • „Wysoko i nisko”. Na sygnał „wysoko” dziecko podskakuje w miejscu jak najwyżej, sygnał „nisko” oznacza małe podskoki w miejscu.

  • Ćwiczenia równowagi: „Spacer po kamieniach”. Marsz z wysokim unoszeniem kolan. Na hasło – przeszkoda, stanie na jednej nodze. Należy ćwiczyć na zmianę chód i stanie raz na prawej raz na lewej nodze.

  • Ćwiczenie uspokajające „Marsz” – dziecko maszeruje w miejscu, wyciszenie.


2. Zapoznanie z wierszem M. Brykczyńskiego „Prawa dziecka”.

 

Niech się wreszcie każdy dowie


I rozpowie w świecie całym


Że dziecko to także człowiek


Tyle, że jeszcze mały.


Dlatego ludzie uczeni


Którym za to należą się brawa,


Chcąc wielu dzieci los odmienić,


Stworzyli dla Was mądre prawa.


Więc je na co dzień i od święta


Spróbujcie mądrze zapamiętać.


Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,


A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.


Mogę uczyć się wszystkiego co mnie zaciekawi,


I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.


Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,


I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.


Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,


Nikt nie może mi zabronić, spotkać ich czasami.


Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,


Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.


Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,


A gdy różnię się od innych to jest moja sprawa.


Tak się tu w wiersze poukładały


Prawa dla dzieci na całym świecie,


Byście w potrzebie z nich korzystały,


Najlepiej jak umiecie.

 

3. Rozmowa na temat wiersza:


Zaznaczenie, że dzieci mają swoje obowiązki ale mają również swoje prawa


o których należy pamiętać.


Możemy spytać dziecko:


-Do czego mają prawo dzieci?


-Dlaczego należy przestrzegać tych praw?

 

4.Jak już wiecie, każde dziecko ma prawo do zabawy.


Nadszedł więc czas na kilka zagadek na temat zabawek.

 

Kolorowa i okrągłą,


Skacze prawie tak jak zając,


Chłopcy kopią ją po trawie,


A dziewczynki podrzucają. (Piłka).

 

Możesz z nich zbudować,


Razem z kolegami,


Kolorowy domek,


Z dachem i oknami. (Klocki).

 

Pluszowy przyjaciel,


Z oklapniętym uszkiem,


Wskakuje wieczorem,


Pod Twoją poduszkę. (Miś).

 

5. Teraz czas na naszą „Piosenkę o PRAWACH DZIECKA”- zaśpiewajmy!


https://youtu.be/Mudintn3BM4

 

6. Dla chętnych praca techniczna „Moja zabawka-miś”


(Wzór pracy do pobrania).

 


 POBIERZ WZÓR MISIA