Kochani witajcie w poniedziałek!


W tym tygodniu zapraszam Was w podróż po różnych


zakątkach świata.


Poznamy dzieci, zamieszkujące odległe miejsca…

 

 Zapoznanie z wierszem W. Faber „Dzieci świata”

 

W Afryce w szkole, na lekcji,

śmiała się dzieci gromada,

gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył , że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy,

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

 

Rozmowa na temat wiersza.


Uświadomienie dziecku, że dzieci na całym świecie mają

równe prawa, mimo, iż różnią się wyglądem, mieszkają w różnych

domach, mówią w innym języku.

Możemy zadać kilka pytań:

-Gdzie mieszkają dzieci o których mowa w wierszu?

-Z czego śmiały się dzieci?

-Czego życzymy dzieciom z całego świata?

 

Posłuchajmy piosenki! „wszystkie dzieci nasze są” M. Jeżowskiej.

Może potraficie stworzyć swój własny taniec do piosenki?

Zachęcam do zabawy!

 

https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ


Praca plastyczno-techniczna „Planeta dzieci”.


https://www.freekidscrafts.com/world-neighbors-handprint-poem/

 

Jak już wiecie, dzieci z całego świata mieszkają w przeróżnych miejscach.


Dla chętnych filmik „Kontynenty”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=hyYmyG0SugU