Kochani witajcie w poniedziałek!
W tym tygodniu zapraszam Was w podróż po różnych
zakątkach świata.
Poznamy dzieci, zamieszkujące odległe miejsca…
Zapoznanie z wierszem W. Faber „Dzieci świata”
W Afryce w szkole, na lekcji,
śmiała się dzieci gromada,
gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył , że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Rozmowa na temat wiersza.
Uświadomienie dziecku, że dzieci na całym świecie mają
równe prawa, mimo, iż różnią się wyglądem, mieszkają w różnych
domach, mówią w innym języku.
Możemy zadać kilka pytań:
-Gdzie mieszkają dzieci o których mowa w wierszu?
-Z czego śmiały się dzieci?
-Czego życzymy dzieciom z całego świata?
Posłuchajmy piosenki! „wszystkie dzieci nasze są” M. Jeżowskiej.
Może potraficie stworzyć swój własny taniec do piosenki?
Zachęcam do zabawy!
https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ
Praca plastyczno-techniczna „Planeta dzieci”.
https://www.freekidscrafts.com/world-neighbors-handprint-poem/
Jak już wiecie, dzieci z całego świata mieszkają w przeróżnych miejscach.
Dla chętnych filmik „Kontynenty”.
https://www.youtube.com/watch?v=hyYmyG0SugU