PROPOZYCJE ZABAW CZWARTEK 4.06.2020
Dzień dobry dzieci!
Przed nami kolejny dzień.
Czy jesteście wypoczęci? Napewno tak.
Więc zapraszamy!
1. Przygotujcie wraz z rodzicami, lub sami jeśli potraficie po 10 sztuk
wyciętych z papieru, w różnych, rozmiarach figur geometrycznych
( trójkąty, koła, kwadraty, prostokąty).
A teraz posłuchajcie wiersza: ,,Trójkątna bajka” D.Wawiłow.
Była raz sobie skała
bardzo dziwna, TRÓJKĄTNA,
stał na tej skale pałac,
bardzo dziwny, TRÓJKĄTNY.
W pałacu tym na tronie
bardzo dziwnym, TRÓJKĄTNYM,
zasiadał król w koronie
bardzo dziwnej, TRÓJKĄTNEJ,
i patrzył z okna wieży
bardzo dziwnej, TRÓJKĄTNEJ,
na dzielnych swych rycerzy
bardzo dziwnych, TRÓJKĄTNYCH.
Aż kiedyś raz dworacy
na szczerozłotej tacy
przynieśli mu śniadanie
wykwintne niesłychanie -
a było to nieduże
zwyczajne jajko kurze,
bardzo dziwne,
OKRĄGŁE!
I krzyknął król:
,,No wiecie!
Toż to prawdziwa bajka!
Pomyśleć, że na świecie
są takie cudne jajka!
Więc niech mi odtąd wszędzie
OKRĄGŁYM wszystko będzie!"
Dworacy - nieboracy
zabrali się do pracy
i w ciągu jednej chwili
jak kazał, tak zrobili.
I odtąd stała skała
bardzo dziwna, OKRĄGŁA,
a na tej skale pałac
bardzo dziwny, OKRĄGŁY,
w pałacu zaś na tronie
bardzo dziwnym, OKRĄGŁYM,
zasiadał król w koronie
bardzo dziwnej, OKRĄGŁEJ,
i patrzył z okna wieży
bardzo dziwnej, OKRĄGŁEJ,
na dzielnych swych rycerzy
bardzo dziwnych, OKRĄGŁYCH.
A teraz mając przed sobą przygotowane wcześniej figury
odpowiadajcie na pytania, które przeczyta Wam rodzic
ustawiajcie przed sobą:
- O czym jest ten wiersz?
- O jakiej dziwnej krainie jest mowa?
-Co było trójkątne?
Połóżcie przed sobą takie kartoniki, które są trójkątne. Przyjrzyjcie się im.
- Która z tych figur to skała? Skała musi być ogromna. Dzieci wybierają,
a rodzic dorysowuje na kartoniku pisakiem linie, czyli pęknięcia skały
- Teraz potrzebny nam trójkątny pałac-musi być duży,
bo mieszka w nim król z całym swoim dworem.
- Teraz jeszcze potrzebny nam tron. Czy tron jest duży?
Musi zmieścić się w pałacu. Dzieci wyszukują kolejne kartoniki
na oznaczenie: małej korony, bardzo wysokiej wieży i rycerzy.
-Policzmy ile było trójkątnych obiektów.
- Pokażcie, ile to jest 10 palców. To wszystkie palce obydwu rąk.
Podobnie dzieci ustawiają z rodzicem obiekty okrągłe .
Dzieci mówią, w której krainie chciałyby mieszkać.
Z pozostałych kartoników mogą tworzyć krainę kwadratów lub prostokątów.
Powodzenia
2. „Ćwiczenia gimnastyczne – zabawy z piłką”.
Każdą zabawę wykonujemy kilka razy
(zachęcamy rodziców do zabawy razem z dzieckiem,
my też się troszkę poruszajmy dla zdrowia, można zastosować elementy
rywalizacji lub innej motywacji np. „Kto zrobi szybciej?”,
„Pokaż mi jak to się robi”, itp.).
⦁ Zabawa „Rzuć, chwyć i podaj”.
Stajemy twarzą do siebie i rzucamy piłkę do siebie.
⦁ „Podaj piłkę” – stojąc w rozkroku plecami do siebie podajemy
sobie piłkę raz górą, raz dołem.
⦁ Zabawa „Celuj w okienko”.
Zawieś na sznurku na wysokości trochę ponad głową dziecka,
tekturową planszę z otworami w różnych miejscach.
Otwory muszą być wielkości umożliwiającej swobodne przerzucenie przez nie piłki.
Zabawa polega na przerzucaniu piłki przez dowolny otwór do rodzica,
który stoi po drugiej stronie planszy i na odwrót – rodzic przerzuca piłkę do dziecka.
⦁ „Chwytaj piłkę”.
Podrzucamy i łapiemy piłkę.
⦁ „Taniec z piłką”
przy dowolnej muzyce tańczymy z piłką tak aby nie wypuścić jej z rąk.
⦁ „Piłka w ruchu”
w siadzie rozkrocznym naprzeciwko siebie turlamy piłkę po podłodze do siebie.
⦁ „Przeplatanka” – układamy na podłodze dowolne przedmioty
(krzesła, poduszki, klocki itp.) w linii prostej.
Dziecko na czworakach przechodzi slalomem między przedmiotami delikatnie
popychając piłkę.
⦁ „Masaż” – masujemy stopy (najlepiej bose) prawą i lewą za pomocą piłki.
DLA CHĘTNYCH:
POBIERZ zał nr 1 ,, Czy jesteś spostrzegawczy?”