PROPOZYCJE ZABAW CZWARTEK 4.06.2020

 

Dzień dobry dzieci!


Przed nami kolejny dzień.


Czy jesteście wypoczęci? Napewno tak.


Więc zapraszamy!

 

1. Przygotujcie wraz z rodzicami, lub sami jeśli potraficie po 10 sztuk


wyciętych z papieru, w różnych, rozmiarach figur geometrycznych


( trójkąty, koła, kwadraty, prostokąty).


A teraz posłuchajcie wiersza: ,,Trójkątna bajka” D.Wawiłow.


Była raz sobie skała


bardzo dziwna, TRÓJKĄTNA,


stał na tej skale pałac,


bardzo dziwny, TRÓJKĄTNY.


W pałacu tym na tronie


bardzo dziwnym, TRÓJKĄTNYM,


zasiadał król w koronie


bardzo dziwnej, TRÓJKĄTNEJ,


i patrzył z okna wieży


bardzo dziwnej, TRÓJKĄTNEJ,


na dzielnych swych rycerzy


bardzo dziwnych, TRÓJKĄTNYCH.

Aż kiedyś raz dworacy


na szczerozłotej tacy


przynieśli mu śniadanie


wykwintne niesłychanie -


a było to nieduże


zwyczajne jajko kurze,


bardzo dziwne,


OKRĄGŁE!

I krzyknął król:


,,No wiecie!


Toż to prawdziwa bajka!


Pomyśleć, że na świecie


są takie cudne jajka!


Więc niech mi odtąd wszędzie


OKRĄGŁYM wszystko będzie!"


Dworacy - nieboracy


zabrali się do pracy


i w ciągu jednej chwili


jak kazał, tak zrobili.

I odtąd stała skała


bardzo dziwna, OKRĄGŁA,


a na tej skale pałac


bardzo dziwny, OKRĄGŁY,


w pałacu zaś na tronie


bardzo dziwnym, OKRĄGŁYM,


zasiadał król w koronie


bardzo dziwnej, OKRĄGŁEJ,


i patrzył z okna wieży


bardzo dziwnej, OKRĄGŁEJ,


na dzielnych swych rycerzy


bardzo dziwnych, OKRĄGŁYCH.



A teraz mając przed sobą przygotowane wcześniej figury

odpowiadajcie na pytania, które przeczyta Wam rodzic

ustawiajcie przed sobą:

- O czym jest ten wiersz?

- O jakiej dziwnej krainie jest mowa?

-Co było trójkątne?

Połóżcie przed sobą takie kartoniki, które są trójkątne. Przyjrzyjcie się im.

- Która z tych figur to skała? Skała musi być ogromna. Dzieci wybierają,

a rodzic dorysowuje na kartoniku pisakiem linie, czyli pęknięcia skały

- Teraz potrzebny nam trójkątny pałac-musi być duży,

bo mieszka w nim król z całym swoim dworem.

- Teraz jeszcze potrzebny nam tron. Czy tron jest duży?

Musi zmieścić się w pałacu. Dzieci wyszukują kolejne kartoniki

na oznaczenie: małej korony, bardzo wysokiej wieży i rycerzy.

-Policzmy ile było trójkątnych obiektów.

- Pokażcie, ile to jest 10 palców. To wszystkie palce obydwu rąk.

Podobnie dzieci ustawiają z rodzicem obiekty okrągłe .

Dzieci mówią, w której krainie chciałyby mieszkać.

Z pozostałych kartoników mogą tworzyć krainę kwadratów lub prostokątów.

Powodzenia

2. Ćwiczenia gimnastyczne – zabawy z piłką”.


 Każdą zabawę wykonujemy kilka razy


(zachęcamy rodziców do zabawy razem z dzieckiem,


my też się troszkę poruszajmy dla zdrowia, można zastosować elementy


rywalizacji lub innej motywacji np. „Kto zrobi szybciej?”,


„Pokaż mi jak to się robi”, itp.).


Zabawa „Rzuć, chwyć i podaj”.

Stajemy twarzą do siebie i rzucamy piłkę do siebie.

⦁ „Podaj piłkę” – stojąc w rozkroku plecami do siebie podajemy

sobie piłkę raz górą, raz dołem.

⦁ Zabawa „Celuj w okienko”.

Zawieś na sznurku na wysokości trochę ponad głową dziecka,

tekturową planszę z otworami w różnych miejscach.

Otwory muszą być wielkości umożliwiającej swobodne przerzucenie przez nie piłki.

Zabawa polega na przerzucaniu piłki przez dowolny otwór do rodzica,

który stoi po drugiej stronie planszy i na odwrót – rodzic przerzuca piłkę do dziecka.

⦁ „Chwytaj piłkę”.

Podrzucamy i łapiemy piłkę.

⦁ „Taniec z piłką”

przy dowolnej muzyce tańczymy z piłką tak aby nie wypuścić jej z rąk.

⦁ „Piłka w ruchu” 

w siadzie rozkrocznym naprzeciwko siebie turlamy piłkę po podłodze do siebie.

⦁ „Przeplatanka” – układamy na podłodze dowolne przedmioty

(krzesła, poduszki, klocki itp.) w linii prostej.

Dziecko na czworakach przechodzi slalomem między przedmiotami delikatnie

popychając piłkę.

⦁ „Masaż” – masujemy stopy (najlepiej bose) prawą i lewą za pomocą piłki.


DLA CHĘTNYCH:


POBIERZ zał nr 1 ,, Czy jesteś spostrzegawczy?”


POBIERZ zał nr 2-ćwiczenia słuchu fonematycznego