PROPOZYCJE ZABAW 26 05.2020 WTOREK

 

Kochane dzieci!

Dziś jest taki szczególny dzień.

Mówiliśmy o tym w zeszłym tygodniu, ale kto z Was zgadnie -  jaki to dzień?

Tak dziś obchodzimy Dzień Mamy.

Więc sprawcie by wasze Mamy czuły się dzisiaj wyjątkowo.

Pomagajcie jej w domowych obowiązkach, pozwólcie odpocząć,

a może wspólnie z tatą zabierzcie ją na spacer….

My dzisiaj porozmawiamy sobie o dzieciach,

które mieszkają w różnych częściach świata…

Ale na początek...poproście mamę, by uchyliła okno

i troszeczkę się rozruszamy…

 

1. Ćwiczenia gimnastyczne, przy których będzie troszeczkę również pracować nasza wyobraźnia…

-na początek- maszerujemy z mocno uniesionymi kolanami po obwodzie koła…

- teraz marsz zmieniamy w lekkie podskoki-również po obwodzie koła

- poproście osobę, która jest w domu, aby wzięła do ręki np. drewnianą łyżkę i metalową:

jeśli usłyszycie uderzenie dźwięk drewnianej- wykonujemy skoki pajaca-3 x

na dźwięk metalowej-biegniemy w miejscu

- teraz klęczymy na podłodze w pozycji klęku prostego-jeśli usłyszymy dźwięk łyżki drewnianej-wykonujemy skłon tułowia w prawo, natomiast przy dźwięku metalowej-skłon tułowia w lewo

- rozluźniamy się...w pozycji stojącej kreślimy dłońmi ósemki…

 

Mam nadzieję, że jesteście już zrelaksowani i zmotywowani do dalszej pracy…

 

Posłuchajcie wiersza...

2. Słuchanie wiersza W. Fabera ,, Dzieci świata” ( pooglądajcie ilustracje jak wyglądają dzieci mieszkające w różnych stronach świata-zał nr 1)


W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.


A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

 

3. Rozmowa na temat wiersza:
- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
- Co łączy dzieci na całym świecie?

 

4. Ćwiczenia słuchowe-kończenie rymowanek-poproście starszą osobę by Wam czytała początek rymowanki, a Wy dokończcie...

Ma zmarznięty z zimna nosek, ten malutki….(Eskimosek)

Nie jadł śliwek, ni malinek, ten mały, czarny...(Murzynek)

Czy widzicie tego skośnookiego chłopczyka? Ma żółtą cerę. To syn pana ...(Chińczyka)

Ta dziewczynka to Olka, ona jest tak jak i Wy….(Polka)

 

5. Na zakończenie utrwalamy piosenkę ,,Kolorowe dzieci”-M.Jeżowskiej

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

 

DLA CHĘTNYCH:

1) film edukacyjny- ,,O czym marzą dzieci świata?”


https://vod.tvp.pl/video/mali-swiatowcy,o-czym-marza-dzieci-swiata,21336190


2) Doprowadź dzieci do ich domów-karta pracy zał nr 2


3) Wstaw literkę-karta pracy zał nr 3


POBIERZ ZAŁĄCZNIK NR 1

POBIERZ ZAŁĄCZNIK NR 2

POBIERZ ZAŁĄCZNIK NR 3