SCENARIUSZ PONIEDZIAŁEK 25.05.2020
Kochane Dzieci prze nami kolejny tydzień .
Niektóre z Was będą już uczęszczać do przedszkola
w nowych nieco warunkach ,ale te z Was które pozostają w domu
nadal będą dostawać zadania do pracy w domu.
W tym tygodniu porozmawiamy sobie o dzieciach z różnych stron świata
i o tych , które różnią się od Was w różny sposób, choć każdy z nas jest inny .
Musimy więc starać się rozumieć innych i akceptować.
1. Zabawa na powitanie pt "Pokaż proszę".
POKAŻ PROSZĘ
pokaż proszę gdzie masz oczy,
gdzie masz uszy,
a gdzie nos,
pokaż rękę,
pokaż nogę,
gdzie na głowie rośnie włos?
podnieś rękę
tupnij nogą
kiwnij głową "tak" lub "nie"
klaśnij w ręce
skocz do góry
i uśmiechnij się!
2. Słuchanie wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego.
Zwrócenie uwagi dzieci, jakie prawa przedstawione są w wierszu „O prawach dziecka”
Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je, na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały, prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.
Rozmowa na temat przeczytanego wiersza.
- Co to są prawa?
- Kto ma swoje prawa?
- Jakie prawa mają dzieci?
- Czy potrzebne są prawa dla dzieci?
3. Zabawa ruchowa ,,Kto silniejszy”-Dziecko siada tyłem do drugiej osoby z wyprostowanymi nogami i chwyta za wyciągnięte do góry ręce. Jedna osoba wykonuje skłon tułowia w przód, ciągnąc za sobą partnera. Następnie sytuacja się zmienia-druga osoba pochyla się, a pierwsza kładzie się na jego plecach. POWODZENIA!
4. Zapoznajcie się z piosenką ,, Kolorowe dzieci” M. Jeżowskiej
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
Spróbujcie posłuchać jej kilka razy, aby zapamiętać słowa. To będzie nasza piosenka w tym tygodniu.
5.. Zabawa pt. „Tak - nie”.
Weźcie 2 kartki-na jednej narysujcie uśmiechniętą buźkę, na drugiej smutną, poproście rodziców, by odczytali zdania, po każdym z nich wskażcie do której buźki pasuje..
- Mam prawo uderzyć kolegę, kiedy on uderzył mnie pierwszy.
- Mam prawo płakać, kiedy jest mi bardzo smutno.
- Mam prawo nic nie robić na zajęciach zawsze, kiedy mam na to ochotę.
- Mam prawo bawić się z kim chcę.
- Mam prawo zaglądać do cudzych szuflad.
- Mam prawo powiedzieć, że mam zły humor.
- Mam prawo do kontaktów z mamą i tatą chociaż rodzice nie mieszkają razem.
- Mam prawo zniszczyć kolegi/żanki rysunek, jeżeli mi się nie podoba to co namalował/a.
- Mam prawo do zabawy po zajęciach.
DLA CHĘTNYCH:
karta pracy-zał nr 1 SPRÓBUJCIE Z POMOCĄ RODZICA ROZWIĄZAĆ KRZYŻÓWKĘ
karta pracy zał nr 2 sylaby-łączenie