07.04.2020

 

„Jedna głowa i dwie nogi” rymowanka – pokazywanka- (dziecko pokazuje wymienione części ciała).

Jedną głowę, jeden nosek, jedną buzię mam

Dwie ręce i dwie nogi, maszeruję sam.

Tup- 3 razy

Mam dwa oczka i dwa uszka, dwa kolanka mam

Jedną szyję, jeden brzuszek i na brzuszku gram

Bam – 3x

Jedno oczko, jedną brodę, jedne plecki mam

Dużo włosów, dużo zębów i języczek mam

La – 3x

Zagadka – rozwijanie umiejętności słuchania i samodzielnego myślenia.

W wielkanocnym koszyczku leżeć będą sobie

Zanim je tam włożę, ślicznie je ozdobię. (pisanki)

 

Zabawa „Poszukiwanie jajek

Do tej zabawy warto się przygotować wcześniej – pochowaj w różnych miejscach domu czekoladowe jajeczka różnej wielkości (możesz

je zastąpić papierowymi, plastikowymi lub prawdziwymi pisankami). W zabawie może uczestniczyć więcej dzieci, należy wtedy

przygotować odpowiednią ilość słodyczy - jajek. Dziecko lub dzieci szukają po całym mieszkaniu ukryte skarby

Wygrywa ten, kto uzbiera najwięcej jaj.

Po skończonej zabawie siadamy z dzieckiem na dywanie lub przy stole i oglądamy zebrane pisanki. Prosimy, aby dziecko policzyło

zebrane jajeczka. (w razie potrzeby pomagamy w liczeniu)

Następnie zadajemy pytania:

  • Czym różnią się pisanki?

  • Która jest największa?

  • Która z nich najmniejsza?

  • Która średniej wielkości?

 

Układanie pisanek według wielkości

  • od najmniejszego do największego –wspólnie sprawdzają poprawność wykonania polecenia.

  • od największego do najmniejszego – wspólnie sprawdzają poprawność wykonania polecenia.

Zabawy przy muzyce

 Zgadywanka „Co to za dźwięk? - ćwiczenie słuchu.

Jak się bawić? Najpierw pokazujemy dziecku, jaki dźwięk robią poszczególne przedmioty, np. dzwonek, szeleszczący plastik,

pękanie folii bąbelkowej, uderzanie dwóch orzechów o siebie, zgniatanie butelki, wyrywanie kartek itp.

Potem zakrywamy dziecku oczy i maluch ma rozpoznać, co to za dźwięk.

Lustro - ta popularna zabawa rozwija wyobraźnię przestrzenną. Wykonywać ją można w wielu wersjach: w ciszy, przy muzyce, wg

ustalonych wcześniej zasad itp. Polega ona na improwizacji ruchowej jednej osoby, która naśladowana jest natychmiast (jak ruch

postaci w lustrze) przez drugą osobę.

Taniec poszczególnych części ciała. Przy dowolnie wybranym utworze muzycznym dziecko wykonuje rytmiczne ruchy na polecenie:

- tańczy prawa ręka

- tańczy lewa ręka

- tańczą obie ręce

- tańczy prawa noga

- tańczy lewa noga

- tańczą obie nogi

- tańczy całe ciało.

Dla chętnych dzieci

- policz i pokoloruj kółeczka (zał.1)

- pokoloruj, wytnij i ułóż króliczka (zał.2)

 

pobierz karta pracy kółeczka

pobierz karta pracy króliczek