07.04.2020
„Jedna głowa i dwie nogi” rymowanka – pokazywanka- (dziecko pokazuje wymienione części ciała).
Jedną głowę, jeden nosek, jedną buzię mam
Dwie ręce i dwie nogi, maszeruję sam.
Tup- 3 razy
Mam dwa oczka i dwa uszka, dwa kolanka mam
Jedną szyję, jeden brzuszek i na brzuszku gram
Bam – 3x
Jedno oczko, jedną brodę, jedne plecki mam
Dużo włosów, dużo zębów i języczek mam
La – 3x
Zagadka – rozwijanie umiejętności słuchania i samodzielnego myślenia.
W wielkanocnym koszyczku leżeć będą sobie
Zanim je tam włożę, ślicznie je ozdobię. (pisanki)
Zabawa „Poszukiwanie jajek”
Do tej zabawy warto się przygotować wcześniej – pochowaj w różnych miejscach domu czekoladowe jajeczka różnej wielkości (możesz
je zastąpić papierowymi, plastikowymi lub prawdziwymi pisankami). W zabawie może uczestniczyć więcej dzieci, należy wtedy
przygotować odpowiednią ilość słodyczy - jajek. Dziecko lub dzieci szukają po całym mieszkaniu ukryte skarby
Wygrywa ten, kto uzbiera najwięcej jaj.
Po skończonej zabawie siadamy z dzieckiem na dywanie lub przy stole i oglądamy zebrane pisanki. Prosimy, aby dziecko policzyło
zebrane jajeczka. (w razie potrzeby pomagamy w liczeniu)
Następnie zadajemy pytania:
-
Czym różnią się pisanki?
-
Która jest największa?
-
Która z nich najmniejsza?
-
Która średniej wielkości?
Układanie pisanek według wielkości
-
od najmniejszego do największego –wspólnie sprawdzają poprawność wykonania polecenia.
-
od największego do najmniejszego – wspólnie sprawdzają poprawność wykonania polecenia.
Zabawy przy muzyce
Zgadywanka „Co to za dźwięk? - ćwiczenie słuchu.
Jak się bawić? Najpierw pokazujemy dziecku, jaki dźwięk robią poszczególne przedmioty, np. dzwonek, szeleszczący plastik,
pękanie folii bąbelkowej, uderzanie dwóch orzechów o siebie, zgniatanie butelki, wyrywanie kartek itp.
Potem zakrywamy dziecku oczy i maluch ma rozpoznać, co to za dźwięk.
Lustro - ta popularna zabawa rozwija wyobraźnię przestrzenną. Wykonywać ją można w wielu wersjach: w ciszy, przy muzyce, wg
ustalonych wcześniej zasad itp. Polega ona na improwizacji ruchowej jednej osoby, która naśladowana jest natychmiast (jak ruch
postaci w lustrze) przez drugą osobę.
Taniec poszczególnych części ciała. Przy dowolnie wybranym utworze muzycznym dziecko wykonuje rytmiczne ruchy na polecenie:
- tańczy prawa ręka
- tańczy lewa ręka
- tańczą obie ręce
- tańczy prawa noga
- tańczy lewa noga
- tańczą obie nogi
- tańczy całe ciało.
Dla chętnych dzieci
- policz i pokoloruj kółeczka (zał.1)
- pokoloruj, wytnij i ułóż króliczka (zał.2)