WTOREK 31.03.2020

 

  • Interpretacja ruchowa do wiersza.

Kółko małe – (rysujemy palcem w powietrzu)

kółko duże

głowa prosto

ręce w górze – (unosimy ręce w górę)

widzisz łąkę- (naśladujemy spoglądanie przez lornetkę)

na tej łące skaczą żabki i zające – (dziecko wykonuje podskoki w przysiadzie)

kwiaty rosną - (dziecko unosi się wolno z przysiadu)

słońce świeci – (poruszanie uniesionymi rękoma)

a nad łąką bocian leci – (naśladowanie lotu ptaka)

A ta pora roku radosna nazywa się... Wiosna

 

  • Wysłuchanie opowiadania z ilustracją sylwety biedronki.


Za górami za lasami mieszkała biedronka Zosia. Zosia była bardzo piękną biedronką, miała

bowiem pięć kropek w różnych kolorach: żółtym, czarnym i niebieskim. Biedronka fruwała tu i tam,

zwiedzała lasy, góry i łąki. Bardzo lubiła kwiaty, które chciała zebrać na łące do swojego wazonu. Niestety

Zosia była bardzo roztargnioną biedronką, cały czas się śpieszyła i w locie wszystko gubiła. Nazbierała na

łące białych rumianków, ale tak się spieszyła, że jedną żółtą kropkę zgubiła. Potem poleciała na łąkę by

zebrać maków troszeczkę. Tak się spieszyła, że dwie czarne kropki zgubiła. Poleciała dalej, bo zobaczyła

łąkę pełną niebieskich chabrów. Tak się śpieszyła, że tym razem dwie niebieskie kropki zgubiła. Zmęczona

wchodzi do domu, szczęśliwa, że kwiatów wiosennych zebrała, patrzy, patrzy, nie wierzy stoi przed

lustrem. Ojej, nie mam już żadnej kropki na sobie.

 

  • Zadajemy dzieciom pytania dotyczące opowiadania.

- Ile kropek miała biedronka Zosia?

- W jakim kolorze były kropki?

- Jakie kwiaty zebrała do koszyka?

- Co jej się przytrafiło?

- Ile kropek zgubiła?

 

  • Zabawa oddechowa – wytnij kropki i pokoloruj biedronkę (zał.1)

Zabawa polega na przenoszeniu kropek za pomocą słomek, ciągniemy powietrze przez słomkę – co zasysa

kropkę z papieru, i przenosimy na biedronkę. Zabawa kończy się, kiedy biedronka będzie miała wszystkie

kropek na sobie. Następnie delikatnie zdmuchujemy kroki i ponownie przenosimy je na biedronkę.

 

  • Ćwiczenie rozwijające koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową do dowolnie wybranego utworu

  • instrumentalnego.

- Rytmiczne kreślenie jedną ręką linii nad kartką do muzyki.

- Naprzemienne kreślenie rękoma linii nad kartką do muzyki.

- Rytmiczne kreślenie na kartce rękami z wykorzystaniem zielonych kredek na przemian do muzyki. Na

słowo „hop” dziecko kończy ćwiczenie. Pytamy dziecko, co przypominają mu narysowane kreski.

 

  • Praca plastyczna „Wiosenne kwiaty”.


Dzieci wyobrażają sobie, że zielone kreski narysowane na kartkach to zielona łąka. Przy pomocy widelca,

zamoczonego w farbach odbijają na kartce wiosenne kwiaty. Praca inspirowana jest pomysłami dzieci.