30.03.2020

 

  • Słuchanie wiersza B. Formy "Nadeszła wiosna"

Spojrzał w okno mały Paweł,

a w ogrodzie wiosna...

Świeżą trawę, przebiśniegi

w koszu nam przyniosła.

Obudziła pąki kwiatów

w parku i w ogrodzie.

Zapomnijcie, moi mili,

o śniegu i chłodzie.

Pożyczyła od słoneczka

garść ciepłych promieni.

Gdy ogrzeje nimi ziemię,

świat się zazieleni.

 

  • Zadajemy dziecku pytania

- kto przyszedł do ogrodu?

- co przyniosła Wiosna?

- od kogo pożyczyła garść ciepłych promieni?

 

  • Słoneczko - ćwiczenie graficzne – połącz kropki (zał.1)

lub

  • Wiosna - pokoloruj obrazek (zał.2)

 

  • Zabawy ruchowe:

Do zaproponowanych zabaw potrzebne będą nam instrumenty: tamburyno, bębenek lub

grzechotka Jeśli nie posiadamy w domu takiego instrumentu możemy z łatwością zrobić go

sami:


- grzechotka - https://www.youtube.com/watch?v=bpcYsyYDUZk

- bębenek - https://www.youtube.com/watch?v=5NULeIe0mG8

 

Zabawy:

- Ptaszki – dorosły stuka grzechotką a dziecko biega leciutko na paluszkach i naśladuje głos

ptaszka: ćwir, ćwir. Podczas przerwy w grzechotaniu „ptaszek” chowa się do gniazdka (np.

przykuca w dowolnie wybranym miejscu lub chowa się pod stołem, krzesłem). Zabawę

powtarzamy 2-3 razy.


- Biegnij, stój – dziecko biega sobie swobodnie po pokoju, może podskakiwać. Na omówiony

sygnał (grzechotka, bębenek) kładzie się na podłodze (zabawę powtarzamy 2-3 razy).

 

- Bocian na łące - dziecko - bocian, porusza się unosząc kolana wysoko w takt wystukiwanego

rytmu na instrumencie. Na mocniejszy sygnał „bocian” zatrzymuje się, stoi na jednej nodze i

naśladuje klekot bociana: kle, kle. (zabawę powtarzamy 2- 3 razy lub więcej).

 

- Spacer - dziecko maszeruje. Na umówiony sygnał np. grzechotki – biega na palcach,

uderzenia w bębenek lub łyżeczką o garnuszek – chodzi na pietach, itp. (powtarzamy 3-4

razy).