30.03.2020
-
Słuchanie wiersza B. Formy "Nadeszła wiosna"
Spojrzał w okno mały Paweł,
a w ogrodzie wiosna...
Świeżą trawę, przebiśniegi
w koszu nam przyniosła.
Obudziła pąki kwiatów
w parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie, moi mili,
o śniegu i chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni.
Gdy ogrzeje nimi ziemię,
świat się zazieleni.
-
Zadajemy dziecku pytania
- kto przyszedł do ogrodu?
- co przyniosła Wiosna?
- od kogo pożyczyła garść ciepłych promieni?
-
Słoneczko - ćwiczenie graficzne – połącz kropki (zał.1)
lub
-
Wiosna - pokoloruj obrazek (zał.2)
-
Zabawy ruchowe:
Do zaproponowanych zabaw potrzebne będą nam instrumenty: tamburyno, bębenek lub
grzechotka Jeśli nie posiadamy w domu takiego instrumentu możemy z łatwością zrobić go
sami:
- grzechotka - https://www.youtube.com/watch?v=bpcYsyYDUZk
- bębenek - https://www.youtube.com/watch?v=5NULeIe0mG8
Zabawy:
- Ptaszki – dorosły stuka grzechotką a dziecko biega leciutko na paluszkach i naśladuje głos
ptaszka: ćwir, ćwir. Podczas przerwy w grzechotaniu „ptaszek” chowa się do gniazdka (np.
przykuca w dowolnie wybranym miejscu lub chowa się pod stołem, krzesłem). Zabawę
powtarzamy 2-3 razy.
- Biegnij, stój – dziecko biega sobie swobodnie po pokoju, może podskakiwać. Na omówiony
sygnał (grzechotka, bębenek) kładzie się na podłodze (zabawę powtarzamy 2-3 razy).
- Bocian na łące - dziecko - bocian, porusza się unosząc kolana wysoko w takt wystukiwanego
rytmu na instrumencie. Na mocniejszy sygnał „bocian” zatrzymuje się, stoi na jednej nodze i
naśladuje klekot bociana: kle, kle. (zabawę powtarzamy 2- 3 razy lub więcej).
- Spacer - dziecko maszeruje. Na umówiony sygnał np. grzechotki – biega na palcach,
uderzenia w bębenek lub łyżeczką o garnuszek – chodzi na pietach, itp. (powtarzamy 3-4
razy).