Temat tygodnia: ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY

W tym tygodniu w grupie „Żabki” realizowaliśmy następujące zagadnienia:

- oglądanie obrazków – swobodne wypowiedzi dzieci nt. przedstawionych na nich zwierząt i roślin łąkowych

- słuchanie wiersza M. Buczkówny „Łąka” – wypowiedzi dzieci nt. treści, nazywanie zwierząt i roślin łąkowych

- zabawa rytmiczna „Na zielonej łące” – rytmizowanie tekstu z równoczesnym wykonywaniem prostych ruchów

- zagadka wzrokowa „Motyl” – odkrywanie obrazka przykrytego kartonikami w kolejności od 1 do 6

- słuchanie ciekawostek o motylach czytanych przez nauczyciela

- film edukacyjny – „Wycieczka na łąkę”, „Cykl rozwojowy motyla”

- słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „O żabkach w czerwonych czapkach” ilustrowanego obrazkami – rozmowa nt. barwy ochronnej zwierząt

- rozwiązywanie zagadek słownych na temat mieszkańców łąki, wskazywanie zwierząt na obrazkach

- zabawa oceniająca wartość logiczną zdań „Prawda to czy plotka?”

- zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Które zwierzątko się schowało?”

- wykonanie delikatnego masażyku „Na łące”

- ćwiczenia słuchu fonematycznego – dzielenie słów na sylaby i głoski, wyróżnianie pierwszej głoski

- globalne czytanie wyrazów związanych z tematem

- ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza M. Dynowskiej „Żaby” – naśladowanie przez dzieci odgłosów zwierząt

- opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem  po łące” – dzieci ilustrują ruchem i głosem opowieść nauczyciela

- ćwiczenia w liczeniu i porównywaniu liczby elementów

- ćwiczenia w ważeniu przy użyciu wagi łazienkowej

- utrwalenie kolorów

- ćwiczenia emisyjne – powtarzanie wybranych przez nauczyciela fragmentów melodii na syla­bach: ta, ta; la, la.

- improwizacje ruchowe na tle muzyki „Bal na łące”

- nauka tańca węgierskiego z szyfonowymi chustkami

- słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek i utworów muzyki poważnej

- wykonanie pracy plastycznej „Majowa łąka”” techniką collage (farby, kolorowy papier, pastele, bibuła)

-ćwiczenia graficzne „Motyl” – rysowanie po śladzie

- rysowanie nt. dowolny, kolorowanie obrazków, wycinanie nożyczkami

- ćwiczenia poranne wg zestawu

- ćwiczenia gimnastyczne

- zabawy ruchowe: „Owady na łące”, „Bocian i żaby”, „Motyle i kwiaty”, „Pająk i muchy”, „Ślimaki”, „Myszki” itp.

- zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym

 185393786_303480024650469_6504362100975513467_njpg [400x300]  185529130_166653992055043_2129071333484777726_njpg [400x300]  185559396_301375041604855_7170124041215239317_njpg [400x300]  185636598_175925227657469_4571414486343025484_njpg [400x300]  185768394_261794249023160_8047455233217684549_n_1jpg [224x300]  185931924_296394575317036_3382459353351765896_njpg [400x300]  186339286_496946181452210_3524692309192946058_njpg [224x300]   186450538_223140675879958_5689428308810537285_njpg [400x300]  186468647_200655231896361_224769813969669363_njpg [400x300]  186524130_222551412609796_1575132119682767181_njpg [400x300]