Tematyka tygodnia: Czy jesteśmy sami w kosmosie?

W ramach realizacji Podstawy Programowej dzieci:

  • wypowiadały się na temat kosmosu i Układu Słonecznego na podstawie planszy, ilustracji i krótkiej prezentacji multimedialnej
  • oglądały książki o tematyce związanej z kosmosem
  • słuchały wierszy i opowiadań związanych tematycznie z kosmosem
  • kończyły opowiadanie „Spotkanie Julki z Ufoludkiem” na podstawie ilustracji
  • rozwijały ekspresję językową podczas zabawy „Jak wygląda kosmita?”
  • rozwijały wyobraźnię podczas zabawy „Przybysz z obcej planety”
  • bawiły się na podstawie rymowanki „Ufo Ufoludki” rytmizując i wyklaskując tekst w dłonie, o uda lub wytupując go
  • doskonaliły słuch fonematyczny podczas zabaw i ćwiczeń słuchowych: powtarzały zdania wypowiadane przez nauczyciela z podziałem na sylaby, dzieliły słowa na sylaby, wyróżniały pierwszą głoskę
  • ćwiczyły aparat mowy podczas zabaw dźwiękonaśladowczych i artykulacyjnych („Rozmowa z Ufoludkiem”, „Start rakiety”, „Kosmiczne miny”)
  • rozpoznawały odgłosy wydawane przez różne przedmioty podczas zabawy „Co to za dźwięk?”
  • zapoznały się ze znakiem graficznym odejmowania
  • przeliczały liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8
  • dodawały i odejmowały na liczmanach w zakresie 8
  • utrwaliły piosenkę z poprzedniego tygodnia pt: „Zegary”
  •  ilustrowały piosenkę ruchem i wystukiwały rytmy na drewnianych pałeczkach
  • doskonaliły poczucie rytmu podczas zabawy „Kosmiczne echo”
  • wykonały pracę plastyczną w małych zespołach „W kosmosie” (rysowały gwiazdy pastelami podczas spokojnej muzyki, kolorowały i wycinały rakiety)
  • składały statek kosmiczny z papieru metodą orgiami
  • kolorowały obrazek według kodu
  • rysowały linie graficzne i rytmy
  • budowały stacje kosmiczne z klocków różnego typu w małych zespołach i wymyślały ich nazwy
  • rozwijały sprawność ruchową podczas ćwiczeń gimnastycznych z laseczkami, ćwiczeń porannych, opowieści ruchowej „Wyprawa na nieznaną planetę”, zabaw kosmicznych z wykorzystaniem chusty animacyjnej, zabaw ruchowych przy muzyce i innych zabaw takich jak: „Krążące planety”, „Start rakiety”, „Osiem Ufoludków”, „Rakiety”, „Jak witają się Ufoludki?”

Nie zapomnieliśmy również o Walentynkach – święcie zakochanych i tych którzy się lubią. W tym dniu bawiliśmy się przy muzyce, szukaliśmy swojej „walentynki”, obdarowaliśmy się serduszkami itp. Nie zabrakło też słodkiego poczęstunku. Mamy nadzieję, że dzień Świętego Walentego sprawił dzieciom wiele radości i na długo zostanie w ich pamięci.

Piosenka „Zegary”

U zegarmistrza gra muzyka
aż się zasłuchał cały dom,
bo sto zegarów naraz tyka,
a jeden bije: bim, bam, bom.

Cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk.
Bim, bam, bom.


Zegar z kurantem przerwał drzemkę,
aż stare kółka drgnęły w nim
i oto zegar gra piosenkę,
starą melodię rym, cym, cym.

Cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk.
Rym, cym, cym.

U zegarmistrza dzwoni budzik,
niech się obudzi ten kto śpi,
zaraz kukułka się obudzi,
co nie kukała cztery dni.

Cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk.
Cztery dni.

152354126_1375697649433683_1560933241189511112_n_2jpg [224x300]152069551_505978153725677_2808028248320937723_njpg [400x300]152048269_519238909240767_8803877564111797640_n_1jpg [400x300]152305605_143911377557758_609634322913905682_njpg [219x300]151288192_5080966688611353_791815450386544895_njpg [400x300]152075774_191538419390303_774224711649590150_njpg [224x300]151288192_464189968285333_3519485442368355053_njpg [224x300]