Temat tygodnia: DBAMY O ZIEMIĘ
W tym tygodniu realizowaliśmy następujące zagadnienia:
- wzbogacanie kącika książek o nowe pozycje związane tematycznie ze środowiskiem przyrodniczym
- słuchanie wiersza „Opowieść Ziemi” z wykorzystaniem globusa – rozmowa nt. treści
- segregowanie ilustracji – rozmowa nt. treści ilustracji – próba udzielenia odpowiedzi na pytania: „Kiedy Ziemia jest smutna, a kiedy zadowolona?”
- „Jak należy dbać o Ziemię? – rozmowa na podstawie serii obrazków
- zabawa dydaktyczna „Segregujemy śmieci”
- zabawa dydaktyczna „Ekomaszyna” – ukazanie sposobów powtórnego wykorzystania odpadów
- zagadka obrazkowa „Ziemia to nasz dom”
- zabawa słowna „Dokończ zdanie”
- film edukacyjny „Wycieczka do lasu” – piętra lasu, ochrona przyrody
- ćwiczenia słuchu fonematycznego – dzielenie słów na sylaby i głoski, wyróżnianie pierwszej głoski
- globalne czytanie wyrazów
- zabawa dźwiękonaśladowcza „Echo”
- ćwiczenia oddechowe „Wiatr i chmurki”
- gimnastyka buzi i języka „Wędrówki mrówki”
- odejmowanie na liczmanach w zakresie 10
- wyrabianie orientacji w schemacie własnego ciała – ćwiczenia praktyczne
- utrwalenie kierunków „w prawo”, „w lewo”
- ilustracja ruchowa treści piosenki „Ziemia – wyspa zielona”
- improwizowany taniec do muzyki elektronicznej
- słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek i utworów muzyki poważnej
- wykonanie pracy plastycznej „Ziemia moich marzeń” techniką collage oraz „Piętra lasu” – wycinanie i rysowanie kredkami
- ćwiczenia graficzne – rysowanie linii pętelkowej
- ćwiczenia grafomotoryczne – „Segregujemy śmieci”
- ćwiczenia poranne wg zestawu
- ćwiczenia gimnastyczne pod hasłem „Segregujemy śmieci”
- zabawy ruchowe: „Drzewa i dzieci” , „Ptaki w gniazdkach”, „Pająk i muchy”, „Przyrodnik obserwuje” – zabawa z gestem itp.
ZIEMIA – WYSPA ZIELONA
- I. Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Wenus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .
Ref.: Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
- II. Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić. - III. Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.
![180253011_800009864265209_985550305462117992_njpg [400x300] 180253011_800009864265209_985550305462117992_njpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86858/zdjecia/180253011_800009864265209_985550305462117992_n.jpg)
![180852216_572726637038448_2245929502542908295_njpg [400x300] 180852216_572726637038448_2245929502542908295_njpg [400x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86858/zdjecia/180852216_572726637038448_2245929502542908295_n.jpg)
![180875935_132185285562315_5363185621853326144_njpg [224x300] 180875935_132185285562315_5363185621853326144_njpg [224x300]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/609/cms/szablony/86858/zdjecia/180875935_132185285562315_5363185621853326144_n.jpg)