Słuchanie piosenki „Jedzie pociąg pod górę” – naśladujemy ruchem treść piosenki
Jedzie pociąg pod górę, pod górę, pod górę.
W każdym oknie pies Burek, pies Burek, pies Burek.
Uwaga stacja tuż, wysiadajcie Burki już.
Leci, leci samolot, samolot, samolot.
Wiezie koty kot-pilot, kot-pilot, kot-pilot.
Uwaga ziemia tuż, wysiadajcie koty już.
Jadą konne dorożki, dorożki, dorożki.
A w dorożkach kokoszki, kokoszki, kokoszki.
Uwaga kurnik tuż, wysiadajcie kury już.
Płynie, płynie żaglowiec, żaglowiec, żaglowiec.
Na żaglowcu sto owiec, sto owiec, sto owiec.
Uwaga port tuż, tuż, wysiadajcie owce już.
Jedzie auto skrzypi oś, skrzypi oś, skrzypi oś.
W aucie siedzi wielkie „coś”, wielkie „coś”, wielkie „coś”.
Uwaga stacja tuż, wysiadajcie „cosie” już.
Jadą, jadą podróżni, podróżni, poróżni.
Mali, wielcy, przeróżni, przeróżni, przeróżni.
Uwaga! Stacja tuż i zabawy koniec już. x2
MUZYKA DO ŚCIĄGNIĘCIA
http://www.p19.edu.gorzow.pl/rawdownload1.php?fle=20160620210044_57683d5ccd20dArray&n=jedzie%20poci
%C4%85g%20pod%20g%C3%B3r%C4%99.mp3
Rozmowa na temat wyjazdu na wakacje.
− Czym możemy jechały na wakacje?
− Co musimy mieć, żeby jechać pociągiem?
− Czym jeszcze możemy pojechać (polecieć) na wakacje?
Rodzic pokazuje zdjęcia (obrazki) różnych środków lokomocji.
POBIERZ OBRAZKI ŚRODKÓW LOKOMOCJI
Dziecko nazywa je samodzielnie lub z pomocą dorosłego.
Np. samolot, pociąg, samochód osobowy, rower, autobus.
Naśladowanie odgłosów wydawanych przez różne środki lokomocji.
rodzic pokazuje zdjęcie danego środka lokomocji i naśladuje dźwięki,
jakie on wydaje, a dzieci je powtarzają.
Pociąg – puff, puff, puff…
Samolot – sssyyyyyyyy…
Samochód – brum, brum, brum…
Rower (dzwonek) – dzyń, dzyń, dzyń…
Autobus – ter, ter, ter…
Zabawa dydaktyczna.
Dziecko wybiera sobie pojazd, nie podaje jego nazw, tylko naśladuje
jego odgłos.
Uczestnicy zabawy muszą odgadnąć, co to za środek lokomocji.
Dla chętnych dzieci: