PROPOZYCJE ZABAW NA PONIEDZIAŁEK

 

      Kochane dzieci! Witamy Was serdecznie po weekendzie! Mamy nadzieje, że jesteście wyspani i możemy już zaczynać  W tym tygodniu zapraszamy Was do miejsca gdzie rosną trawy, spotkać można także piękne, kolorowe kwiaty. Jest mieszkaniem różnych zwierząt. Czy już wiecie, gdzie się wybieramy? Brawo! Dokładnie tak, jedziemy w wirtualną podróż na wiosenną łąkę.

1.      Wprowadzenie nowej linii graficznej. ZAŁ.NR 1 rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

2.      Poczytaj mi mamo: wiersz pt.  „Wizyta Kasi na łące” ZAŁ. NR 2

Przedszkolaki, pamiętajcie o wypowiedziach pełnymi zdaniami.

  • Jak ma na imię bohaterka opowiadania?
  • Gdzie wybrała się dziewczynka?
  • W jakim celu Kasia wybrała się na łąkę?
  • Czy zbierając kwiatki Kasia kogoś spotkała na łące? Jeśli tak, kogo? Spróbuj wymienić kilka zwierzątek.
  • Jakie kolory możemy spotkać na łące?
  • Czy byłaś/ byłeś kiedyś na łące? Podobało Ci się?                                                          
  • 3.      Udzielanie odpowiedzi na pytania:

- Co można znaleźć na łące?
- Co można robić na łące? (zbierać kwiatki, uprawiać sporty, odpocząć i słuchać odgłosów natury, zrobić biwak itp.)
- Czego nie należy robić? (rozpalać ogniska, niszczyć przyrody, śmiecić, nie wolno łapać owadów itp.)
- Gdzie mogą spędzić czas wolny osoby mieszkające w mieście? (w parku).

4.      ZABAWY RUCHOWE

 „Owady na łące”- Biegajcie po całym domu na palcach naśladując głosem ciche brzęczenie. Na sygnał rodziców przykucajcie jak owady, które odpoczywają na kwiatach.

„Bukiety kwiatów”- Spacerujcie po łące (pokoju), co pewien czas schylając się i zrywając kwiatek. Na hasło rodziców: Bukiety kwiatów zatrzymajcie się i podnoście do góry raz prawą, raz lewą rękę, prezentując swój bukiet.

„Bocian chodzi po wysokiej trawie”- Chodźcie po pokoju, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymajcie się, stańcie na jednej nodze, drugą mając opartą o kolano nogi, na której stoicie.

„Próbujemy złapać motyla”- Biegajcie po pokoju, a na hasło rodziców: Hop! Wyskakujcie w górę z klaśnięciem nad głową.

5.      ZABAWA RUCHOWA „RÓB TO ,CO MÓWI WIERSZ”

Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.

6.      Nasze biedronki – wykonywanie biedronek siedzących na listku. - pokaz gotowej pracy

przechwytywaniepng [285x184]

 

WSPÓLNE DZIAŁANIE RODZICA Z DZIECKIEM : składanie czerwonej kartki na połowę, wycięcie z- niej owalu; narysowanie czarnym flamastrem kilku kropek i głowy biedronki; wycięcie oczu i naklejenie ich; ozdabianie listka i naklejanie gotowej biedronki na listek. Życzymy wszystkim miłej zabawy

 

 DLA CHĘTNYCH:

 

- Propozycja zrobienia zielnika – to taki album z zasuszonych traw, kwiatów ziół z których można zrobić album lub obrazek. Zachęcamy

 

- Film edukacyjny „ Łąka”- przygoda skrzata Borówki

 

https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4ukacyjny

 

- ZAŁ.NR 3 - SYMETRIA

Pobierz LINIA GRAFICZNA

Pobierz WIERSZ

Pobierz SYMETRIA