"Jagódki"

 

Marzec – tydzień II

Tematyka: Zwierzęta sprzed milionów lat

 

         -            Zapoznanie z literą u – małą i wielką, drukowaną i pisaną.

         -            Utrwalanie poznanych liter.

         -            Zapoznanie z tangramem.

         -             Kolorowanie rysunków dinozaurów według wzoru (karta pracy Czytam, piszę, liczę).

         -            Oglądanie książek o dinozaurach, poznawanie ich nazw, zwyczajów i prawdopodobnego wyglądu.

         -             Ćwiczenia indywidualne: naklejanie w pustych polach pod obrazkami liter (odpowiadających pierwszym głoskom z nazw obrazków) odszukanych wśród naklejek. Rysowanie rozwiązania. Rysowanie obiema rękami równocześnie drogi dinozaurów do gniazd z jajami (karta pracy).

         -            Czytanie indywidualne tekstu o dinozaurach (książka).

         -            Lepienie z plasteliny figurek dinozaurów.

         -            Słuchanie opowiadania G. Kasdepke Opowieść o komarze z muzeum. Rozwijanie mowy.

         -            Łączenie obrazków dinozaurów z ich cieniami. Kończenie rysowania szlaczków (karta pracy

         -            Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9. Zabawy i ćwiczenia z liczbą 9.

         -             Kolorowy dinozaur – wydzieranka z kolorowego papieru. Rozwijanie sprawności manualnej.

         -            Pisanie liter u, U (karta pracy Czytam, piszę, liczę).

         -             Ćwiczenia indywidualne: czytanie wyrazów umieszczonych na rysunku dinozaura. Zaznaczanie na czerwono liter u, U w tych wyrazach. Pisanie po śladach liter tworzących zdanie, odczytanie zdania. Liczenie dinozaurów na obrazku. Uzupełnianie zapisu (karta pracy Czytam, piszę, liczę).

         -             Zabawy przy piosence Grzeczny dinozaur. Rozwijanie umiejętności wokalnych.

         -             Rozmowa o bogactwach naszego kraju, jakimi są węgiel kamienny i sól kamienna.

         -            Oglądanie zdjęć kopalni węgla kamiennego i kopalni soli, porównywanie ich. Uzupełnianie obrazków wagoników w każdym szeregu do dziewięciu (karta pracy Czytam, piszę, liczę).

         -            Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej Węglowa rodzinka Poznawanie produktów powstałych wskutek chemicznej obróbki węgla kamiennego.

         -             Rysowanie węglem drzewnym na temat W kopalni.  Rozwijanie sprawności manualnej.

         -            Dzielenie na głoski nazw obrazków; układanie schematów i modeli tych nazw.

 158870377_158905846055547_3518794853144217171_njpg [400x300]   159120174_478043099897125_4187221598775961583_njpg [400x300]  159531457_435727894332528_7877837025369506207_njpg [400x300]