Wszyscy są, witam Was,
Zaczynamy – już czas!
Jestem ja, jesteś Ty!
Raz, dwa, trzy!
Kochane dzieci, witajcie we wtorek!
1. Dziś na początek kilka zabaw ruchowych z piłką.
Pamiętajcie o odpowiednim miejscu do wykonania ćwiczeń oraz o bezpiecznej zabawie!
Samochody- dziecko prowadzi piłkę i stara się na sygnał rodzica wykonywać następujące czynności:
-
„HAMULEC” – zatrzymać się z piłką
-
„LUZ” – swobodne prowadzenie piłki
-
„GAZ” – prowadzenie piłki w szybkim tempie
-
„ŚWIATŁO CZERWONE” – zatrzymać się z piłką
-
„ŚWIATŁO ŻÓŁTE” – przygotowanie do prowadzenia piłki
(bieg w miejscu przy piłce)
-
„ŚWIATŁO ZIELONE” – prowadzenie piłki.
-
Tor dla piłki- tworzymy prosty tor o szerokości ok. 2 metrów o długości
wg uznania rodziców. Jest to tor po którym dziecko powinno prowadzić
piłkę tak, aby ta nie wypadła poza ustawioną szerokość.
Każda następna próba pokonania toru „powinna” trwać krócej.
Gdy rodzic podaje komendę „W drugą stronę”, dziecko zmienia kierunek
prowadzenia piłki.
-
Parkowanie auta- piłka wciela się w rolę auta, które trzeba zaparkować.
Rodzic podaje charakterystyczne miejsce lub punkt, które dziecko musi
rozpoznać poprzez określone cechy. Dziecko prowadzi piłkę i stara się
dotrzeć tam jak najszybciej. „Parkując” dziecko siada na piłce.
-
Trafianie piłką do celu wybranego przez rodzica.
Może to być koszyk, pojemnik.
2. Czas na zabawę z piosenką „Wakacji czas”.
https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g
3. Zabawy matematyczne kształtujące orientację w przestrzeni.
- „Części ciała” - kształtowanie świadomości własnego ciała.
Prosimy, aby dziecko poruszało wskazanymi częściami ciała.
Kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy.
- Ćwiczenia w stosowaniu określeń dotyczących stosunków przestrzennych.
Dziecko siedzi na dywanie. Otrzymuje wybrany przedmiot może to być
maskotka, piłka. Kładzie przedmiot przed sobą, za sobą, z lewej strony
, z prawej strony, trzyma nad sobą.
-Rysunek- dziecko otrzymuje kartkę.
Zadaniem dziecka jest rysowanie pod dyktando osoby dorosłej.
Na przykład: (Na górze kartki narysuj słonko, na dole kartki narysuj domek,
obok domku narysuj drzewo, nad domkiem chmurkę).
4. Utrwalenie rymowanki:
Słonko mocniej grzeje
zieleni się las,
woła wszystkie dzieci
już wakacji czas!
5. Dla chętnych karta pracy do pobrania.