Czwartek 16.04.20

Witam serdecznie!!!zaczynamy już czas!

Każde z nas ma swoich rodziców. Podobnie jest w świecie zwierząt! Chcę Wam dziś przedstawić rodziny zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

Piosenka zwierząt – zabawa naśladowcza.
Rodzic wypowiada nazwę danego zwierzątka – kura, kaczka, pies, kot, owca, krowa, a dziecko naśladuje wydawane przez niego odgłosy. Następnie próbuje zaśpiewać znaną piosenkę w języku zwierząt na melodię

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

wyróżnianie pierwszej głoski nazw zwierząt kaczka –k, osioł-o, baran -b, kura- k itd. Filmik podpowiada

 Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

Kaczki – zabawa rytmiczno-ruchowa.
Dziecko  idzie po okręgu i odpowiednio do słów, przystając przy tym, tupie nogą (w podanym rytmie). Rodzic czyta wierszyk:


Jak to miło być kaczuszką, machać sobie prawą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie, prawą nóżką tupać sobie.
Tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Idzie kaczka nieboraczka, śmiesznie człapie w luźnych laczkach.
Za tą kaczką druga kaczka, idzie kaczek cała paczka.
Jak to miło być kaczuszką, machać sobie lewą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie, lewą nóżką tupać sobie.
Tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup.

https //www.youtube.com/watch v=lnouuy9zrkq

Na zakończenie proponuję pracę z papierowego talerzyka .Wysil wyobraźnie i zrób jedno ze zwierząt.