| | | AAA
Publiczne Przedszkole Nr 2 w Głuchołazach i Oddział w Konradowie
Aktualne komunikaty w dziale INFORMACJE: opłaty, zapowiedź filmu itd.

KONCEPCJA PRACY PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NR 2

KONCEPCJA PRACY

Publicznego Przedszkola Nr 2 w Głuchołazach na lata 2015/2016 – 2019/2020

 

„PRZEDSZKOLAK SPRAWNY I ZDROWY

DO ZABAWY GOTOWY”

 


„W ludzkich rękach

czasem nawet

kamień zakwita

i owocuje,

ale często nawet

kwiat umiera w nich
i ginie.”

Władysław Grzeszczyk

 

CELE OGÓLNE:

Lp.

Cele ogólne

Cele szczegółowe

Formy realizacji

 

Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych i higienicznych – ich wpływ na zdrowie człowieka.

 

  • Wdrażanie do przestrzegania higieny osobistej i dbałości
    o zdrowie.

  • Uświadomienie wpływu zdrowego odżywiania na rozwój człowieka.

  • Opanowanie lęku przed wizytami

u lekarzy: pediatry, stomatologa

 

  • Ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu).

  • Działania profilaktyczne dotyczące utrzymania higieny jamy ustnej i całego ciała.

  • Samodzielne działania w zakresie higieny i zaspokajania podstawowych potrzeb

  • Rozumienie pojęć: zdrowie, choroba, samopoczucie,

  • Stosowanie się do zaleceń lekarza tzn przyjmowanie leków podczas choroby, ograniczenie wysiłku fizycznego itp

  • Dbanie o narządy zmysłów poprzez dobre oświetlenie miejsc do zabaw, pracy, unikanie hałasu samemu też nie będąc jego źródłem, wietrzenie pomieszczeń.

  • Orientowanie się w zasadach zdrowego żywienia (Uświadomienie dzieciom konieczności spożywania dużej ilości wody, warzyw i owoców, picia.)

  • Sporządzanie różnorodnych sałatek, soków
    i surówek.

  • Wykonanie gazetki edukacyjnej dotyczącej własnego zdrowia (piramida zdrowia).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznawanie i przestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa wobec siebie
i innych.

 

  • Orientowanie się w bezpiecznym poruszaniu się na terenie placówki (sala, łazienka, szatnia, klatka schodowa, ogród przedszkolny, hala sportowa itp.) i poza nim.

  • Kształtowanie umiejętności zapobiegania
    i radzenia sobie w sytuacjach trudnych
    i niebezpiecznych.

  • Kształtowanie umiejętności samodzielnego i bezpiecznego organizowania sobie czasu wolnego.

  • Kontrakty grupowe.

  • Spotkania z ekspertami – policjant, ratownik medyczny, trenerzy, instruktorzy.

  • Zapisy w dzienniku.

  • Spacery i wycieczki plenerowe.

  • Konkursy plastyczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej i odporności organizmu oraz hartowanie ciała poprzez różnorodne formy aktywności ruchowej.

 

  • Organizowanie różnorodnych form ruchu w sali i na powietrzu.

  • Poznawanie rożnych dyscyplin sportowych.

  • Przebywanie na świeżym powietrzu (wiosna, lato, jesień, zima).

 

 

  • Spotkania z trenerami i udział
    w proponowanych zajęciach (treningach, zabawach).

  • Udział w imprezach sportowych organizowanych przez lokalne kluby sportowe.

  • Uczestniczenie w zabawach organizowanych
    w terenie (w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, hali sportowej, w lesie itp.)w różnych porach roku.

  • Uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych wykorzystaniem standardowych metod i metod twórczych, np. R. Labana, W. Sherborne, A. i M. Kniessów, C. Orfa.

  • Uczestniczenie w zabawach z elementem rywalizacji (zawody i rozgrywki sportowe, olimpiada).

  • Przeplatanie aktywności ruchowej odpoczynkiem (relaksacja).

  • Systematyczne przebywanie na powietrzu.

- Wymyślenie okrzyku grupowego i piosenki

sportowej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Włączanie rodziców do świadomego i aktywnego rozwijania postaw prozdrowotnych u dzieci.

 

  • Włączanie rodziców w działalność przedszkola.

  • Bogacenie bazy sportowej przedszkola

  • Ujednolicenie oddziaływań przedszkola
    i domu rodzinnego.

  • Pogadanki, przykład własny rodziców.

  • Angażowanie w przygotowywanie imprez
    o charakterze sportowym – zawody, rozgrywki olimpiada itp..

  • Gromadzenie niekonwencjonalnych i tradycyjnych
    przyborów do ćwiczeń i zabaw.

  • Udział w wycieczkach, spacerach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DALSZA PRACA NAD KONCEPCJĄ:

  • Każdy pracownik PP 2 otrzymuje egzemplarz Koncepcji.

  • Zmiany w tekście będą nanoszone przy udziale całego zespołu pedagogicznego.

  • Raz w roku będzie podjęta dyskusja w celu modyfikacji lub zmiany Koncepcji.

  • Corocznie rodzice zapoznają się z Koncepcją, nauczyciele pozyskują informację o akceptacji Koncepcji.

 

MODEL ABSOLWENTA

 

 

Przedszkolak sprawny i zdrowy do zabawy gotowy!!

- ładnie mówi, pięknie skacze, rzadko płacze,

 

 Przedszkolak świadomy, że :

 

  • zdrowie i środowisko należy dbać,

  • z higieną osobistą za pan brat,

  • rozważny,

  • odpowiedzialny za swój wygląd zewnętrzny,

  • respektujący zasady zdrowego żywienia,

  • świadomy zachowań własnych i innych ludzi

 

Przygotowany do szkoły:

 

  • dojrzały społecznie

  • odporny emocjonalnie

  • aktywny i sprawny fizycznie

  • zmotywowany do nauki w szkole

 

Uczciwy, prawdomówny, co oznacza że:

 

  • szanuje własność swoją i innych,

  • nie kłamie

 

Grzeczny, szanujący innych ludzi

 

  • koleżeński

  • zna i stosuje obowiązujące normy kulturalnego zachowania

  • nie używa brzydkich słów

 

Ciekawy świata, samodzielny, zaradny, mądry!!!